WEWNĘTRZNA PROCEDURA DOKONYWANIA ZGŁOSZEŃ NARUSZEŃ PRAWA I PODEJMOWANIA DZIAŁAŃ NASTĘPCZYCH W LG ENERGY SOLUTION WROCŁAW SP. Z O.O.
§ 1
Cel
Celem niniejszej procedury („Procedura”) jest określenie zasad zgłaszania naruszeń prawa i podejmowania działań następczych obowiązujących w LG Energy Solution Wrocław sp. z o.o. („LGESWA”), zgodnie z wymogami określonymi w ustawie z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów („Ustawa”).
§ 2
Zakres zastosowania
1. Niniejsza Procedura adresowana jest do osób fizycznych, które zgłaszają informacje o naruszeniach prawa w ramach organizacji LGESWA, uzyskaną w kontekście związanym z pracą, w tym w szczególności: pracowników, pracowników tymczasowych, osób świadczących pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej, przedsiębiorców, stażystów, praktykantów („Sygnalista”).
2. Procedurę stosuje się także do osoby fizycznej, o której mowa w ust. 1 powyżej w przypadku zgłoszenia informacji o naruszeniu prawa uzyskanej w kontekście związanym z pracą przed nawiązaniem stosunku pracy lub innego stosunku prawnego stanowiącego podstawę świadczenia pracy lub usług lub pełnienia funkcji lub już po ich ustaniu.
3. Niniejsza Procedura jest udostępniana przez LGESWA osobie ubiegającej się o pracę na podstawie stosunku pracy lub innego stosunku prawnego stanowiącego podstawę świadczenia pracy lub usług lub pełnienia funkcji, wraz z rozpoczęciem rekrutacji lub negocjacji poprzedzających zawarcie umowy.
4. Wszelkie działania podejmowane na podstawie niniejszej Procedury mają charakter poufny.
§ 3
Podmioty uczestniczące w Procedurze
1. Osobami upoważnionymi przez LGESWA do przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych, o których mowa w § 4 ust. 1 oraz podejmowania działań następczych, o których mowa w § 6 są członkowie działu Internal Audit Team oraz działu Legal Team („Osoby Upoważnione”).
2. LGESWA udzieli Osobom Upoważnionym pisemnego upoważnienia do przyjmowania i weryfikacji zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych, które to upoważnienie obejmuje również uprawnienie do przetwarzania w imieniu LGESWA danych osobowych w zakresie niezbędnym do wykonywania przez Osoby Upoważnione czynności na podstawie Procedury. Udzielając upoważnienia, o którym mowa w niniejszym ustępie, LGESWA zobowiąże Osoby Upoważnione do zachowania tajemnicy w zakresie informacji i danych osobowych, które uzyskały w ramach czynności podejmowanych w związku z otrzymanymi zgłoszeniami wewnętrznymi, także po ustaniu stosunku pracy lub innego stosunku prawnego, w ramach którego wykonywały tę pracę.
3. Osoby Upoważnione stanowią bezstronną jednostkę organizacyjną LGESWA, która ma obowiązek podejmować działania następcze w związku z otrzymanym zgłoszeniem wewnętrznym.
§ 4
Przyjęcie zgłoszenia wewnętrznego
1. Zgłoszenie wewnętrzne Sygnalisty („Zgłoszenie”) może dotyczyć naruszenia prawa, polegającego na działaniu lub zaniechaniu, które jest niezgodne z prawem lub ma na celu obejście prawa w ramach funkcjonowania organizacji LGESWA, dotyczące:
a. korupcji;
b. zamówień publicznych;
c. usług, produktów i rynków finansowych;
d. przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu;
e. bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
f. bezpieczeństwa transportu;
g. ochrony środowiska;
h. ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
i. bezpieczeństwa żywności i pasz;
j. zdrowia i dobrostanu zwierząt;
k. zdrowia publicznego;
l. ochrony konsumentów;
m. ochrony prywatności i danych osobowych;
n. bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
o. interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;
p. rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych.
2. Jako naruszenie prawa, o którym mowa w ust. 1 powyżej rozumie się informację, w tym uzasadnione podejrzenie dotyczące zaistniałego lub potencjalnego naruszenia prawa, do którego doszło lub prawdopodobnie dojdzie w podmiocie prawnym, w którym Sygnalista uczestniczył w procesie rekrutacji lub w toku innych negocjacji poprzedzających zawarcie umowy, gdzie pracuje lub pracował, z którym Sygnalista utrzymuje lub utrzymywał kontakt w kontekście związanym z pracą lub informację dotyczącą próby ukrycia takiego naruszenia prawa.
3. Zgłoszenia dokonuje się w formie:
a. pisemnej elektronicznej, poprzez wysłanie wiadomości mailowej do LGESWA na adres poczty elektronicznej: jeongdo.eu@lgensol.com z tytułem wiadomości „Sygnalista”; lub
b. pisemnej papierowej, poprzez wysłanie Zgłoszenia na adres siedziby LGESWA tj. ul. LG 1A, Biskupice Podgórne, 55-040 Kobierzyce z dopiskiem na kopercie „Sygnalista”; lub
c. ustnej, do Internal Audit Team Leadera lub Legal Team Leadera (osoby wyznaczonej jako Compliance Officer w LGESWA, „Compliance Officer”).
4. Zgłoszenia dokonane w formie ustnej dokumentowane są w formie protokołu rozmowy. Protokoły odtwarzają dokładny przebieg i są sporządzane przez Internal Audit Team Leadera lub osobę przez niego upoważnioną lub Compliance Officera lub osobę przez niego upoważnioną. Sygnalista może dokonać sprawdzenia, poprawienia i zatwierdzenia protokołu rozmowy przez jego podpisanie.
5. W przypadku Zgłoszeń w formie pisemnej, o których mowa w ust. 3 lit a i b, Osoby Upoważnione w terminie 7 dni od otrzymania Zgłoszenia mają obowiązek potwierdzić Sygnaliście jego otrzymanie. Potwierdzenie następuje poprzez przesłanie stosownej wiadomości na adres poczty elektronicznej lub na adres kontaktowy przekazany przez Sygnalistę. Brak podania danych kontaktowych skutkuje brakiem potwierdzenia Sygnaliście faktu otrzymania Zgłoszenia.
6. Postanowienia niniejszej Procedury stosuje się również do Zgłoszeń złożonych anonimowo.
§ 5
Kontrola wstępna
1. Osoby Upoważnione dokonują kontroli wstępnej Zgłoszenia i w terminie 14 dni od dnia otrzymania Zgłoszenia, w przypadku stwierdzenia, że przyjęte Zgłoszenie dotyczy naruszenia prawa mieszczącego się w katalogu wskazanym w § 4 ust. 1, przekazują Zgłoszenie działowi Internal Audit Team do przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego.
2. W przypadku, gdy Zgłoszenie nie dotyczy naruszenia prawa wskazanego w § 4 ust. 1, Zgłoszenie zostaje przekazane do działu Internal Audit Team w celu zbadania wg odrębnych procedur obowiązujących w LGESWA, w szczególności dotyczących przeciwdziałania mobbingowi, molestowaniu, naruszeniom norm etycznych itp.
§ 6
Działania następcze
1. Działania następcze obejmują następujące etapy:
a. postępowanie wyjaśniające;
b. dalsze działania, w wypadku stwierdzenia nieprawidłowości.
2. Postępowanie wyjaśniające prowadzi dział Internal Audit Team przy wsparciu działu Legal Team.
3. Dział Internal Audit Team oraz dział Legal Team podejmuje decyzję o ostatecznej kwalifikacji zgłoszonej nieprawidłowości, a w razie ustalenia, że nieprawidłowość zaszła, także o dalszych działaniach.
§ 7
Postępowanie wyjaśniające
1. Postępowanie wyjaśniające obejmuje wszelkie działania podjęte przez dział Internal Audit Team przy wsparciu działu Legal Team, w szczególności weryfikację Zgłoszenia, ocenę prawdziwości informacji zawartych w Zgłoszeniu, komunikację z Sygnalistą, w tym występowanie o dodatkowe informacje, określenie przyczyn powstania nieprawidłowości w ramach funkcjonowania organizacji oraz skutków związanych z wystąpieniem u LGESWA nieprawidłowości oraz, w stosownych przypadkach, mających na celu przeciwdziałanie naruszeniu prawa będącego przedmiotem Zgłoszenia.
2. W celu oceny prawdziwości informacji zawartych w Zgłoszeniu dział Internal Audit Team może zastosować wszelkie dostępne środki organizacyjne, techniczne i prawne, w tym przesłuchanie Sygnalisty lub innych osób w charakterze świadków, weryfikację dokumentacji wewnętrznej LGESWA i wewnętrznych zbiorów danych LGESWA.
3. Wszelkie zagadnienia dotyczące wiedzy prawniczej w toku postępowania wyjaśniającego wymagają konsultacji z działem Legal Team.
4. Dział Internal Audit Team może zaprosić do udziału w swoich pracach również innych pracowników LGESWA, jak również doradców lub konsultantów zewnętrznych. W przypadku udziału innych pracowników LGESWA, zewnętrznych doradców lub konsultantów LGESWA podejmie odpowiednie środki prawne zapewniające odpowiedni poziom ochrony danych przetwarzanych (w tym danych osobowych) oraz zastosowanie rozwiązań technicznych i organizacyjnych zapewniających zgodność działań z obowiązującymi przepisami i niniejszą Procedurą.
5. Całość postępowania prowadzonego przez Dział Internal Audit Team nie może przekroczyć 2 miesięcy od dnia potwierdzenia przyjęcia Zgłoszenia Sygnaliście. W przypadku nieprzekazania potwierdzenia przyjęcia Zgłoszenia Sygnaliście, z przyczyn o których mowa w § 4 ust. 57, postępowanie prowadzone przez Dział Internal Audit Team nie może przekroczyć 2 miesięcy i 7 dni od dnia dokonania Zgłoszenia.
6. Po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego dział Internal Audit Team sporządza raport zawierający wnioski i rekomendacje („Raport”).
§ 8
Dalsze działania
1. W oparciu o przygotowany Raport i stan faktyczny Zgłoszenia, Osoby Upoważnione podejmują w formie protokołu decyzję o ostatecznej kwalifikacji zgłoszonej nieprawidłowości, a w przypadku stwierdzenia naruszenia prawa, o którym mowa w § 4 ust. 1 powyżej także o dalszych działaniach („Protokół”). Protokół podpisują Internal Audit Team Leader albo osoba przez niego upoważniona oraz Legal Team Leader albo osoba przez niego upoważniona. Protokół powinien w szczególności zawierać opis stanu faktycznego Zgłoszenia oraz opis podjętych lub planowanych działań następczych w związku z otrzymanym Zgłoszeniem.
2. Osoby Upoważnione mogą obradować na posiedzeniach, które mogą odbywać się również przy pomocy środków porozumienia na odległość. Osoby Upoważnione prowadzą czynności w ramach niniejszej Procedury w swoich godzinach pracy, a czas spędzony na tych czynnościach wlicza się do ich czasu pracy. Za czynności w ramach niniejszej Procedury Osobom Upoważnionym nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie.
3. W przypadku stwierdzenia w Protokole naruszenia prawa, o którym mowa w § 4 ust. 1 powyżej LGESWA może zastosować wszelkie środki organizacyjne, techniczne i prawne w celu usunięcia skutków tego naruszenia, jak również przeciwdziałania występowania w przyszłości okoliczności sprzyjających ww. naruszeniom prawa.
§ 9
Informacja zwrotna
Osoby Upoważnione w terminie 14 dni od dnia sporządzenia Protokołu, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia potwierdzenia przyjęcia Zgłoszenia Sygnaliście, przekazują Sygnaliście informację na temat planowanych lub podjętych działań następczych wraz z uzasadnieniem dla takich działań („Informacja zwrotna”). Informacja zwrotna w szczególności powinna zawierać informację o stwierdzeniu bądź braku stwierdzenia wystąpienia naruszenia prawa i ewentualnych środkach, które zostały lub zostaną zastosowane w reakcji na stwierdzone naruszenia prawa. Informacja zwrotna jest przekazywana Sygnaliście na wskazany adres kontaktowy. Brak podania adresu kontaktowego przez Sygnalistę skutkuje brakiem przekazania Sygnaliście Informacji zwrotnej.
§ 10
Zakaz podejmowania działań odwetowych
1. Zabronione jest podejmowanie działań odwetowych wobec Sygnalisty, osoby pomagającej w dokonaniu Zgłoszenia oraz osoby powiązanej z Sygnalistą, jak również próby lub groźby ich zastosowania. Przez działania odwetowe należy rozumieć każde bezpośrednie lub pośrednie działanie lub zaniechanie w kontekście związanym z pracą, które jest spowodowane Zgłoszeniem i które narusza lub może naruszyć prawa Sygnalisty lub wyrządza lub może wyrządzić nieuzasadnioną szkodę Sygnaliście, w tym bezpodstawne inicjowanie postępowań przeciwko Sygnaliście. Jako działania odwetowe rozumie się w szczególności:
a. odmowę nawiązania stosunku pracy;
b. wypowiedzenie lub rozwiązania bez wypowiedzenia stosunku pracy;
c. niezawarcie umowy o pracę na czas określony lub umowy o pracę na czas nieokreślony po rozwiązaniu umowy o pracę na okres próbny, niezawarciu kolejnej umowy o pracę na czas określony lub niezawarciu umowy o pracę na czas nieokreślony po rozwiązaniu umowy o pracę na czas określony – w przypadku gdy Sygnalista miał uzasadnione oczekiwanie, że zostanie z nim zawarta taka umowa;
d. obniżenie wysokości wynagrodzenia za pracę;
e. wstrzymanie awansu albo pominięciu przy awansowaniu;
f. przeniesienie na niższe stanowisko pracy;
g. mobbing;
h. dyskryminację.
2. Przez kontekst związany z pracą, o którym mowa w ust. 1 powyżej należy rozumieć przeszłe, obecne lub przyszłe działania związane z wykonywaniem pracy na podstawie stosunku pracy lub innego stosunku prawnego stanowiącego podstawę świadczenia pracy lub usług lub pełnienia funkcji w LGESWA lub na rzecz LGESWA, w ramach których uzyskano informację o naruszeniu prawa oraz istnieje możliwość doświadczenia działań odwetowych.
3. Przez osobę pomagającą w dokonaniu Zgłoszenia, o której mowa w ust. 1 powyżej należy rozumieć osobę fizyczną, która pomaga Sygnaliście w Zgłoszeniu w kontekście związanym z pracą i której pomoc nie powinna zostać ujawniona.
4. Przez osobę powiązaną z Sygnalistą, o której mowa w ust. 1 powyżej należy rozumieć osobę fizyczną, która może doświadczyć działań odwetowych, w tym współpracownika lub osobę najbliższą Sygnalisty w rozumieniu art. 115 § 11 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny.
5. Sygnalista podlega ochronie określonej w przepisach Rozdziału 2 Ustawy od chwili dokonania Zgłoszenia, pod warunkiem, że Sygnalista miał uzasadnione podstawy sądzić, że informacja będąca przedmiotem Zgłoszenia jest prawdziwa w momencie dokonywania Zgłoszenia i że stanowi informację o naruszeniu prawa.
6. W wypadku doznania przez Sygnalistę działań odwetowych w związku ze złożonym Zgłoszeniem, Sygnalista może powiadomić o tym w trybie określonym niniejszą Procedurą, lub wg odrębnych procedur obowiązujących w LGESWA, w szczególności dotyczących przeciwdziałania mobbingowi, molestowaniu, naruszeniom norm etycznych itp.
§ 11
Rejestr Zgłoszeń
1. LGESWA prowadzi rejestr wszystkich Zgłoszeń („Rejestr”) w oparciu o otrzymane Zgłoszenia.
2. Obowiązek prowadzenia Rejestru i aktualizacji danych w nim zawartych w imieniu LGESWA spoczywa na Osobach Upoważnionych.
3. W Rejestrze gromadzone są następujące dane:
a. numer Zgłoszenia;
b. przedmiot naruszenia prawa;
c. dane osobowe Sygnalisty oraz osoby, której dotyczy Zgłoszenie, niezbędne do identyfikacji tych osób;
d. adres do kontaktu Sygnalisty;
e. datę dokonania Zgłoszenia;
f. informację o podjętych działaniach następczych;
g. datę zakończenia sprawy.
§ 12
Ochrona danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych zgromadzonych w otrzymanych Zgłoszeniach oraz ujawnionych w Rejestrze jest LGESWA.
2. Osoby Upoważnione zobowiązane są do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych w ramach przyjmowania Zgłoszeń oraz podejmowania działań następczych.
3. Dane osobowe Sygnalistów oraz osób, których dane osobowe zawarte są w Zgłoszeniach oraz Rejestrze (potencjalni sprawcy, świadkowie, pokrzywdzeni) chronione są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) („RODO”) i ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz przepisami wykonawczymi do niej. Dane osobowe obejmują informacje na podstawie których można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować tożsamość osób wskazanych w zdaniu pierwszym niniejszego ustępu („Dane osobowe”).
4. LGESWA jako administrator Danych osobowych zapewnia adekwatny poziom ochrony Danych osobowych uniemożliwiający osobom nieuprawnionym uzyskanie dostępu do informacji objętej Zgłoszeniem, jak również zapewnia ochronę poufności Sygnalistów, jak i osobom, których dane wskazane zostały w Zgłoszeniu.
5. Dane osobowe przetwarzane w ramach Zgłoszeń będą przetwarzane przez LGESWA do czasu realizacji celów opisanych w Ustawie i Procedurze, w szczególności w zakresie i terminie niezbędnym do przyjęcia Zgłoszenia i podjęcia ewentualnych działań następczych. Dane osobowe, które nie mają znaczenia dla rozpatrywania Zgłoszenia, nie są zbierane, a w razie przypadkowego zebrania są niezwłocznie usuwane. Usunięcie tych Danych osobowych następuje w terminie 14 dni od chwili ustalenia, że nie mają one znaczenia dla sprawy.
6. Dane osobowe w Rejestrze dotyczące Zgłoszenia przechowywane są przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze w ramach danego Zgłoszenia, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami.
7. Spełniając obowiązek informacyjny opisany w art. 14 RODO wobec osób, których dane osobowe będą przetwarzane w ramach Zgłoszeń, LGESWA odstępuje od przekazania informacji na temat źródła pozyskania danych, chyba, że Sygnalista działał z naruszeniem art. 6 Ustawy albo wyraził zgodę na ujawnienie swojej tożsamości.
8. Spełniając obowiązek udostępniania danych osobowych opisany w art. 15 RODO, wobec osób, których te dane dotyczą, LGESWA odstępuje od przekazania informacji na temat źródła pozyskania danych, chyba, że Sygnalista działał z naruszeniem art. 6 Ustawy albo wyraził zgodę na ujawnienie swojej tożsamości.
9. W zakresie zasad przetwarzania Danych osobowych, praw i obowiązków osób, których Dane osobowe będą przetwarzane w ramach Zgłoszeń oraz pozostałych postanowień dotyczących ochrony Danych osobowych nieuregulowanych postanowieniami Procedury zastosowanie znajdą regulacje wewnętrzne LGESWA w zakresie ochrony danych osobowych.
§ 13
Tryb dokonywania Zgłoszeń zewnętrznych
1. Sygnalista może dokonać ustnego lub pisemnego zgłoszenia do Rzecznika Praw Obywatelskich albo organu publicznego zawierającego informacje o naruszeniu prawa („Zgłoszenie zewnętrzne”). Zgłoszenie zewnętrzne może być dokonane bez uprzedniego dokonania Zgłoszenia.
2. Organami publicznymi są naczelne i centralne organy administracji rządowej, terenowe organy administracji rządowej, organy jednostek samorządu terytorialnego, inne organy państwowe oraz inne podmioty wykonujące z mocy prawa zadania z zakresu administracji publicznej, właściwe do podejmowania działań następczych w dziedzinach wskazanych w art. 3 ust. 1 Ustawy.
3. Rzecznik Praw Obywatelskich przyjmuje zgłoszenia zewnętrzne o naruszeniach prawa w dziedzinach wskazanych w art. 3 ust. 1 pkt 1-16 Ustawy, dokonuje ich wstępnej weryfikacji i przekazuje je organowi publicznemu właściwemu do podjęcia działań następczych oraz przyjmuje i rozpatruje Zgłoszenia zewnętrzne – w przypadku, gdy Zgłoszenie zewnętrzne dotyczy naruszenia prawa w dziedzinie wskazanej w art. 3 ust. 1 pkt 17 Ustawy i żaden inny organ publiczny nie jest właściwy do podjęcia działań następczych.
4. Organ publiczny przyjmuje Zgłoszenie zewnętrzne, dokonuje wstępnej weryfikacji Zgłoszenia zewnętrznego, polegającej na ustaleniu, czy Zgłoszenie zewnętrzne dotyczy informacji o naruszeniu prawa oraz na ustaleniu, czy Zgłoszenie zewnętrzne dotyczy naruszeń prawa w dziedzinie należącej do zakresu działania tego organu, a jeżeli nie należy – na ustaleniu organu publicznego właściwego do podjęcia działań następczych. W przypadku, gdy Zgłoszenie zewnętrzne dotyczy naruszeń prawa w dziedzinie należącej do zakresu działania tego organu, organ rozpatruje Zgłoszenie zewnętrzne. W przypadku, gdy Zgłoszenie zewnętrzne dotyczy naruszeń prawa w dziedzinie nienależącej do zakresu działania tego organu, przekazuje Zgłoszenie zewnętrzne niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia dokonania Zgłoszenia zewnętrznego, a w uzasadnionych przypadkach – nie później niż w terminie 30 dni, do organu publicznego właściwego do podjęcia działań następczych oraz informuje o tym Sygnalistę.
5. Zgłoszenie zewnętrzne może być dokonane ustnie lub pisemnie. Zgłoszenie zewnętrzne pisemnie może być dokonane w postaci papierowej lub elektronicznej pod wskazany przez organ przyjmujący Zgłoszenie zewnętrzne adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej.
6. Rzecznik Praw Obywatelskich albo organ publiczny przyjmujący Zgłoszenie zewnętrzne przesyła sygnaliście niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia przyjęcia Zgłoszenia zewnętrznego, potwierdzenie jego przyjęcia, chyba że Sygnalista wystąpił wyraźnie z odmiennym wnioskiem w tym zakresie lub Rzecznik Praw Obywatelskich albo organ publiczny ma uzasadnione podstawy sądzić, że potwierdzenie przyjęcia Zgłoszenia zewnętrznego zagroziłoby ochronie poufności tożsamości Sygnalisty.
7. Organ publiczny przekazuje Sygnaliście informację zwrotną w terminie nieprzekraczającym 3 miesięcy od dnia potwierdzenia przyjęcia Zgłoszenia zewnętrznego. W uzasadnionych przypadkach – w terminie 6 miesięcy od tego dnia, po poinformowaniu o tym Sygnalisty przed upływem terminu, o którym mowa w zdaniu poprzednim.
8. Szczegółowy tryb przyjmowania oraz obsługi Zgłoszeń zewnętrznych określony został w Ustawie w Rozdziale 4.
§ 14
Postanowienia Końcowe
1. Treść Procedury była konsultowana z przedstawicielami osób świadczących pracę na rzecz LGESWA.
2. Procedura wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia podania jej do wiadomości osób wykonujących prace w sposób przyjęty w LGESWA.