LG Energy Solution Wrocław

LG Energy Solution Wrocław jest największym w Europie i wiodącym na świecie producentem baterii litowo-jonowych dla przemysłu motoryzacyjnego. W Biskupicach Podgórnych (gmina Kobierzyce) wytwarzamy wszystkie komponenty baterii, aż po produkt gotowy do montażu w aucie.

Nasza spółka – pierwotnie pod nazwą LG Chem Wrocław Energy – powstała w 2016 r. Wbicia pierwszej łopaty pod inwestycję dokonano 5 października tego samego roku. Budowa podwrocławskiej fabryki stanowiła odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na baterie EV europejskich producentów samochodów. Powstanie centrum produkcyjnego w Polsce pomogło tym samym obniżyć koszty logistyczne, utrzymać terminowość dostaw oraz wzmocnić partnerstwo z klientami grupy LG. W gronie naszych kontrahentów są główni europejscy i północnoamerykańscy producenci samochodów: między innymi Audi, BMW, Fiat, Ford, Porsche czy Volkswagen.

człowiek w żółtej marynarce

W drugiej połowie 2017 r. rozpoczęliśmy produkcję baterii dla sektora automotive. Aktualnie zespół LG Energy Solution Wrocław liczy około 10 tys. pracowników, którzy każdego dnia tworzą przyszłość zeroemisyjnej branży motoryzacyjnej.

Nasz zakład zajmuje powierzchnię około 100 hektarów, znajduje się w nim kilkadziesiąt linii produkcyjnych, a docelowa moc produkcyjna osiągnie poziom 100 GWh. Łączny koszt inwestycji w Biskupicach Podgórnych wynosi ponad 3,2 mld euro.

W czasie swojej pięcioletniej działalności LG Energy Solution Wrocław stworzyło pierwsze, a zarazem największe centrum produkcji baterii do samochodów elektrycznych w Europie. Zaowocowało to wprowadzeniem do Polski najnowocześniejszej technologii, przyciągnięciem wielu innych inwestycji, a także uczynieniem naszego kraju europejskim liderem tej branży.

Grupa LG Energy Solution

Historia LG Energy Solution rozpoczęła się w 1947 r. wraz z powstaniem koreańskiej spółki Lucky Chemical – początkowo producenta kosmetyków. Dzięki nieprzerwanemu rozwojowi oraz stałemu poszerzaniu biznesowego portfolio od 1969 r. firma jest notowana na koreańskiej giełdzie papierów wartościowych.

Przez kolejne dziesięciolecia spółka otwierała kolejne centra produkcyjne oraz wkraczała na nowe rynki - między innymi tworzyw sztucznych. W 1995 r. firma zmieniła nazwę na LG Chem.

Koncern rozpoczął badania nad bateriami litowo-jonowymi (Li-Ion) jeszcze w 1992 r., zaś w 1996 r. prace nad ich rozwojem. Masowa produkcja cylindrycznych baterii litowo-jonowych ruszyła w 1999 r.

Rozpoczęcie przez naszą grupę prac nad rozwojem baterii Li-Ion dla przemysłu motoryzacyjnego datowane jest na 2000 rok. Niecałe 10 lat później - w drugiej połowie 2009 r. - LG Chem jako pierwsze w historii dostarczyło tego typu baterie do pojazdów o napędzie hybrydowym (HEV) spółce Hyundai Motors. W tym samym roku nasz koncern został wyłącznym dostawcą baterii dla General Motors , który planował wówczas uruchomienie masowej produkcji pierwszego na świecie samochodu elektrycznego - Chervoleta Volt.

Zakontraktowanie kolejnych klientów oraz dynamiczny rozwój branży wymagał zwiększenia możliwości produkcyjnych grupy. Jeszcze w 2009 r. rozpoczęto budowę fabryki baterii w koreańskim Ochang, rok później w Michigan w Stanach Zjednoczonych, zaś w 2014 roku w chińskim Nankin. W październiku 2016 r. rozpoczęto budowę fabryki w podwrocławskich Biskupicach Podgórnych. W 2019 r. nasza grupa wraz z General Motors założyła wspólne przedsięwzięcie - Ultium Cells. Aktualnie w Stanach Zjednoczonych powstaje drugi już zakład produkujący pod tym szyldem ogniwa do pojazdów elektrycznych.

mapa świata

Stany Zjednoczone

duża niebieska kropka mała niebieska kropka

LG Energy Solution Michigan

Holland

Zakład produkcyjny

Niemcy

duża niebieska kropka mała niebieska kropka

LG Energy Solution Europe

Sulzbach

Oddział sprzedaży

Polska

duża niebieska kropka mała niebieska kropka

LG Energy Solution Wrocław

Biskupice Podgórne

Zakład produkcyjny

Korea Południowa

duża niebieska kropka mała niebieska kropka

LG Energy Solution

Seul

Centrala Grupy

LG Energy Solution R&D Campus Daejeon

Daejeon

Centrum badawczo-rozwojowe

LG Energy Solution R&D Campus Gwacheon

Gwacheon

Centrum badawczo-rozwojowe

LG Energy Solution Ochang Complex

Ochang

Zakład produkcyjny

Chiny

duża niebieska kropka mała niebieska kropka

LG Energy Solution Battery

Nankin

Zakład produkcyjny

Tajwan

duża niebieska kropka mała niebieska kropka

LG Energy Solution (Taiwan)

Tajpej

Oddział sprzedaży

Australia

duża niebieska kropka mała niebieska kropka

LG Energy Solution Australia

Mulgrave

Oddział sprzedaży

R&D Campus Daejeon

Daejeon

Centrum badawczo-rozwojowe

R&D Campus Gwacheon

Gwacheon

Centrum badawczo-rozwojowe

Ochang Plant 1 / 2

Ochang

Zakład produkcyjny

Grudzień 2020 r. przyniósł zmiany na poziomie Grupy, czego efektem było wydzielenie przemysłu bateryjnego ze spółki LG Chem do nowopowstałej LG Energy Solution, na czele której stanął Jong-Hyeon Kim.

W lipcu 2021 r. ogłoszono zawarcie porozumienia o współpracy z Hyundai Motor Group. Na jego mocy obie Grupy zainwestują wspólnie 1,1 mld dolarów w budowę zakładu produkującego ogniwa, które wykorzystywane będą w autach elektrycznych marek Hyundai oraz Kia. Nowe centrum produkcyjne powstanie w indonezyjskim Karawang. Rozpoczęcie produkcji planowane jest na pierwszą połowę 2024 r.

W październiku 2021 r. LG Energy Solution i koncern Stellantis zawarły porozumienie o utworzeniu spółki joint venture. Jej celem będzie produkcja ogniw i modułów na potrzeby północnoamerykańskiego rynku motoryzacyjnego. Strony zamierzają wybudować nową fabrykę o rocznej mocy produkcyjnej wynoszącej 40 GWh.

Uruchomienie zakładu planowane jest na pierwszy kwartał 2024 r. Baterie tam wyprodukowane będą dostarczane do zakładów montażowych Stellantis w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku. Koncern jest właścicielem takich marek motoryzacyjnych jak między innymi: Alfa Romeo, Fiat, Jeep, Maserati, Opel i Peugeot.

Aktualnie LG Energy Solution jest globalnym liderem dostarczając baterie do wszystkich segmentów rynku: od produktów konsumenckich w sektorach IT i elektronarzędzi, przez zaawansowany przemysł motoryzacyjny - zaopatrując 13 spośród 20 największych światowych marek samochodowych, po systemy magazynowania energii (ESS).