- Firma LG Energy Solution odnotowała w trzecim kwartale 2025 r. skonsolidowane przychody w wysokości 5,7 bln KRW i zysk operacyjny w wysokości 601,3 mld KRW.
- Firma zapewniła sobie portfel zamówień na baterie ESS o pojemności 120 GWh oraz na baterie cylindryczne serii 46 o pojemności ponad 300 GWh.
- Firma zamierza dalej dywersyfikować portfolio produktów EV/ESS, aby lepiej odpowiadać na potrzeby klientów.
SEUL, 30 października 2025 r. – Firma LG Energy Solution (KRX: 373220) ogłosiła dzisiaj wyniki finansowe za trzeci kwartał 2025 r., odnotowując znaczną poprawę zysku operacyjnego.
Firma odnotowała skonsolidowane przychody w wysokości 5,7 bln KRW, co stanowi wzrost o 2,4% w ujęciu kwartalnym. Zysk operacyjny wyniósł 601,3 mld KRW, co oznacza wzrost o 22,2% w ujęciu kwartalnym, a marża zysku operacyjnego wyniosła 10,5%. Zysk operacyjny obejmuje zachętę produkcyjną w Ameryce Północnej, której wartość szacuje się na 365,5 mld KRW.
Pomimo osłabienia popytu na baterie typu pouch do pojazdów elektrycznych po wygaśnięciu amerykańskiej dotacji na pojazdy elektryczne, przychody w trzecim kwartale nieznacznie wzrosły w porównaniu z poprzednim kwartałem, dzięki zwiększonej produkcji baterii ESS w zakładzie w Michigan oraz wprowadzeniu na rynek nowych modeli przez klientów z branży pojazdów elektrycznych (baterie cylindryczne) i IT (baterie typu pouch).
Jeśli chodzi o zysk operacyjny, mimo spadku zachęt produkcyjnych w Ameryce Północnej, firma nadal odnotowała znaczną poprawę dzięki zwiększonej produkcji akumulatorów ESS w Stanach Zjednoczonych, rozpoczęciu masowej produkcji nowych akumulatorów cylindrycznych oraz ciągłym działaniom na rzecz redukcji kosztów.
W trzecim kwartale firma LG Energy Solution pozyskała nowe kontrakty zarówno na projekty ESS dla gospodarstw domowych, jak i na skalę sieciową, dzięki czemu jej portfel zamówień na baterie ESS wzrósł do około 120 GWh (na koniec trzeciego kwartału 2025 r.). Dzięki utworzeniu mocy produkcyjnych w strategicznych regionach firma wzmacnia swoją zdolność do zaspokajania potrzeb klientów w zakresie łańcuchów dostaw bez uzależnienia od Chin.
Firma z powodzeniem zdywersyfikowała również bazę klientów dla swoich cylindrycznych akumulatorów do pojazdów elektrycznych, zapewniając sobie umowy na dostawy na dużą skalę. W szczególności zdobyła nowe kontrakty o wartości 107 GWh na cylindryczne akumulatory serii 46, potwierdzając tym samym swoje lokalne moce produkcyjne i przewagę konkurencyjną w całym portfolio produktów. Portfel zamówień na cylindryczne akumulatory serii 46 przekracza obecnie 300 GWh (stan na koniec III kwartału 2025 r.).
W Ameryce Północnej firma LG Energy Solution kontynuowała działania mające na celu zapewnienie stabilnego funkcjonowania, realizując plany rozszerzenia zakresu produkcji w zakładzie joint venture ze Stellantis w Kanadzie. Zakład, który obecnie produkuje moduły akumulatorowe, jest obecnie przygotowany do rozpoczęcia produkcji ogniw akumulatorowych, a trwają rozmowy na temat potencjalnego zastosowania poza pojazdami elektrycznymi.
Znaczącym postępem w technologii akumulatorów nowej generacji było opracowanie funkcji szybkiego ładowania akumulatorów litowo-metalowych. Ponadto firma wzmocniła lokalny łańcuch dostaw litu w Stanach Zjednoczonych poprzez umowę na zakup do 40 000 ton węglanu litu.
Patrząc w przyszłość, firma LG Energy Solution przewiduje krótkoterminowe spowolnienie popytu na pojazdy elektryczne w Stanach Zjednoczonych po wygaśnięciu dotacji do pojazdów elektrycznych i w związku z tym spodziewa się wzrostu sprzedaży alternatywnych rozwiązań, takich jak pojazdy hybrydowe (HEV) i pojazdy z napędem elektrycznym (EREV), w miarę dostosowywania tempa elektryfikacji przez producentów samochodów. Firma przewiduje stosunkowo stabilny wzrost na europejskim rynku pojazdów elektrycznych, wspierany przez wprowadzenie dotacji do zakupu pojazdów elektrycznych i utrzymanie regulacji dotyczących emisji CO2.
Jednocześnie firma spodziewa się silnego wzrostu na amerykańskim rynku ESS, napędzanego rozwiązaniem niepewności regulacyjnej i silnym popytem na energię ze strony centrów danych AI. Oczekuje się również wzrostu popytu na ESS w Europie, wraz ze wzrostem udziału energii odnawialnej i intensyfikacją wysiłków poszczególnych krajów na rzecz zmniejszenia zależności od chińskiego łańcucha dostaw.
Podczas konferencji dotyczącej wyników finansowych firma LG Energy Solution przedstawiła swoje plany dotyczące radzenia sobie z tymi zmianami rynkowymi. W przypadku akumulatorów do pojazdów elektrycznych firma będzie nadal inwestować w dywersyfikację form i składu chemicznego, aby dostarczać produkty zoptymalizowane pod kątem konkretnych potrzeb każdego segmentu rynku.
W segmencie wydajnościowym, gdzie kluczowymi czynnikami są moc wyjściowa i szybkie ładowanie, firma będzie priorytetowo traktować akumulatory typu pouch NCMA1 o wysokiej zawartości niklu oraz akumulatory cylindryczne serii 46, a w segmencie standardowym będzie dostarczać akumulatory NCM2 o średniej zawartości niklu i wysokim napięciu. W segmencie przystępnym cenowo, gdzie kluczowa jest konkurencyjność cenowa, firma będzie dostarczać baterie typu pouch LFP3, których produkcja ma rozpocząć się jeszcze w tym roku, a dodatkowo planuje zastosować technologię suchych elektrod. Opracowuje również baterie pryzmatyczne LMR4 do modeli pojazdów elektrycznych średniej i niskiej klasy, co wzmocni pozycję LG Energy Solution jako jedynej firmy zdolnej do dostarczania wszystkich trzech form (typu pouch, cylindrycznej, pryzmatycznej) w różnych składach chemicznych.
Firma umocni również swoją pozycję lidera w branży ESS, dostarczając kompleksowe rozwiązania ESS, które integrują ogniwa o dużej pojemności z zaawansowanymi możliwościami integracji systemowej (SI). Opracowuje baterie typu pouch o dużej gęstości do zastosowań ESS, koncentrując się na zwiększeniu pojemności energetycznej i obniżeniu kosztu jednostkowego. Firma zamierza również wprowadzić baterie pryzmatyczne ESS LFP do 2027 roku.
Jeśli chodzi o działalność operacyjną, LG Energy Solution zamierza zmaksymalizować wydajność operacyjną i w pełni wykorzystać potencjał branży ESS poprzez przyspieszenie przejścia zdolności produkcyjnych z pojazdów elektrycznych na ESS, zwiększając w ten sposób swoje możliwości dostawcze w zakresie ESS. Firma skoncentruje się również na optymalizacji wykorzystania aktywów poprzez minimalizację nakładów kapitałowych i usprawnienie struktury aktywów operacyjnych. Poprawi również swoją strukturę kosztów poprzez inicjatywy w zakresie automatyzacji opartej na sztucznej inteligencji (AX) i transformacji cyfrowej (DX).




