Skip to content
Zrównoważony rozwój

Nasze podejście

LG Energy Solution Wrocław nieustannie dąży do osiągnięcia równowagi pomiędzy działalnością biznesową spółki a ochroną środowiska naturalnego i wpływem na jej otoczenie społeczne. Przywiązujemy największą wagę do bezpieczeństwa i higieny pracy oraz działań proekologicznych. Wierzymy, że troska o środowisko, dobro społeczności lokalnych oraz odpowiedzialne zarządzanie są kluczowe dla długoterminowego sukcesu firmy w duchu idei zrównoważonego rozwoju.

Aby działać zgodnie z powyższymi wartościami, istotne jest odpowiedzialne podejście do kwestii ESG (ang. Environment, Social, Governance), czyli do ochrony środowiska, zagadnień społecznych i ładu korporacyjnego.

Systemy zarządzania

LG Energy Solution Wrocław posiada wdrożony System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy według ISO 45001:2018 oraz System Zarządzania Środowiskowego według ISO 14001:2015, co potwierdzają cyklicznie odnawiane certyfikaty. Oba systemy zarządzania są sukcesywnie rozszerzane i doskonalone. Jest to efektem zaangażowania pracowników na wszystkich szczeblach organizacji. Certyfikaty obejmują swoim zakresem produkcję baterii litowo-jonowych.

Kierunek doskonalenia systemów określa Polityka Zdrowia, Bezpieczeństwa i Środowiska.

Polityka Zdrowia, Bezpieczeństwa i Środowiska

W LG Energy Solution rozumiemy, że dbałość o bezpieczeństwo, zdrowie i środowisko to podstawy niezbędne do zapewnienia sobie konkurencyjności na wielu polach. W celu nieustannego doskonalenia tych dziedzin zobowiązujemy się przestrzegać następujących zasad:

Nasze zasady

1

Zobowiązujemy się przestrzegać wszystkich wymogów prawnych z zakresu Środowiska i BHP oraz ustanowić globalne zasady i najlepsze praktyki w tej dziedzinie.

2

Zobowiązujemy się nieustannie dążyć do wprowadzenia innowacji w całym cyklu życia naszych wyrobów, aby dostarczać produkty i świadczyć usługi przyjazne środowisku.

3

Zobowiązujemy się zapewniać bezpieczne i zdrowe środowisko pracy oraz budować kulturę korporacyjną zgodnie z tymi zasadami

4

Zobowiązujemy się wspierać naszych partnerów biznesowych i lokalne społeczności w zakresie doskonalenia praktyk środowiskowych i BHP w ramach poczucia odpowiedzialności społecznej.

5

Zobowiązujemy się informować wszystkie zainteresowane strony o naszych programach z zakresu Środowiska i BHP.

Obszary ESG

Środowisko

Za zarządzanie kwestiami środowiskowymi odpowiada dział Environment, Health & Safety (EHS), który czuwa nad poprawnym funkcjonowaniem naszych systemów zarządzania, zgodnie z założeniami Polityki Zdrowia, Bezpieczeństwa i Środowiska.

Odpowiedzialność spoczywa też na pracownikach każdego szczebla. Wszyscy pracownicy przechodzą przez obowiązkowe szkolenie środowiskowe w ramach szkoleń wdrożeniowych. Dodatkowo budujemy świadomość środowiskową poprzez wewnętrzne kampanie informacyjne związane z ochroną środowiska. Angażujemy naszych pracowników w akcje proekologiczne, takie jak zbiórka zużytego elektro sprzętu czy ponowne wykorzystanie powstałych na terenie odpadów, w szczególności drewna.

Prowadzimy bieżący monitoring oddziaływania na środowisko w zakresie emitowanych gazów, ścieków, hałasu, a także jakościowej i ilościowej ewidencji odpadów. Wprowadzamy działania organizacyjne i techniczne ograniczające emisje w każdym aspekcie środowiskowym. Działając zgodnie z wymogami prawnymi, regularnie raportujemy kwestie wpływu środowiskowego, w tym ilość odpadów z procesów, emisji do powietrza czy substancji niebezpiecznych do odpowiednich organów. Przeprowadzamy audyty wewnętrzne dotyczące kwestii środowiskowych, a w ramach certyfikacji ISO 14001 przechodzimy cykliczne audyty zewnętrzne, aby potwierdzić zgodność z właściwymi normami i standardami.

Kwestie społeczne

Bezpieczeństwo i higiena pracy

Zapewnienie bezpieczeństwa i odpowiednich warunków pracy jest dla nas priorytetowe. Za wdrożenie i doskonalenie systemu zarządzania BHP, certyfikowanego według normy ISO 45001:2018, odpowiada najwyższe kierownictwo i dział EHS. W naszym zakładzie funkcjonuje Komisja Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, która składa się po równo z przedstawicieli pracodawcy i pracowników. Cykliczne spotkania służą dokonywaniu przeglądu warunków pracy, okresowej oceny stanu bezpieczeństwa, a także opiniowaniu podejmowanych przez pracodawcę środków zapobiegających wypadkom przy pracy.

Nasi pracownicy przechodzą nie tylko obowiązkowe szkolenia BHP zgodne z wymogami prawnymi, ale również dopasowane do stanowisk i pełnionych funkcji szkolenia specjalistyczne. Bardzo dużą uwagę skupiamy również na szkoleniach podnoszących świadomość o stosowanych substancjach chemicznych i mieszaninach. Oferujemy również szkolenia obejmujące udzielanie pierwszej pomocy oraz obowiązkowe szkolenia BHP dla firm podwykonawczych. Regularnie wykonujemy ćwiczenia ewakuacyjne i próbne alarmy zagrożenia. Stale podnosimy poziom świadomości i kultury bezpieczeństwa i higieny pracy poprzez regularną dystrybucję materiałów edukacyjnych w formie elektronicznej i tradycyjnej. Każde nasze działanie jest oparte na przepisach prawa lokalnego, ale również dobrych praktykach i wymaganiach normalizacyjnych.

Nad bezpieczeństwem pracowników, podwykonawców, partnerów i gości naszego zakładu czuwa Zespół Straży Pożarnej LG. Pracownicy Centrum Ratowniczo-Gaśniczego monitorują procesy i produkty w kontekście przeciwdziałania poważnym awariom przemysłowym m.in. pożar, zalanie, wyciek. Na terenie naszej firmy znajduje się także przychodnia medyczna.

Kwestie społeczne

Kapitał ludzki

Działając zgodnie z założeniami naszego Kodeksu Etycznego, szanujemy godność naszych pracowników i zapewniamy im równe traktowanie, bez wzglądu na pochodzenie, płeć czy wiek. Tworzymy przyjazne środowisko pracy i wspieramy pracowników w ich rozwoju. Oferujemy szeroką gamę szkoleń podnoszących kwalifikacje, zarówno tych dostępnych online jak i przeprowadzanych na żywo w zakładowym centrum szkoleniowym Learning Center. Tematy szkoleń obejmują umiejętności miękkie (np. komunikacja, radzenie sobie ze stresem, rozwiązywanie konfliktów), kompetencje techniczne (Six Sigma, Lean Management, FMEA, SPC, Excel, itp.), certyfikacje (IATF, audytorzy wewnętrzni, itp.) a także języki obce (angielski, koreański).

W trosce o zdrowie naszych pracowników, oferujemy atrakcyjne pakiety ubezpieczeniowe i medyczne. Pracownicy LG Energy Solution Wrocław mają do dyspozycji wewnątrzfirmowe siłownie oraz benefity sportowe (karta Multisport). Dbając o dobre samopoczucie pracowników, oferujemy także szkolenia i warsztaty z zakresu wellbeing i mindfulness.

Elastyczne godziny pracy, pakiet relokacyjny i dofinansowanie do posiłków w wewnątrzfirmowej kantynie, to tylko niektóre benefity pracy w LG. Więcej informacji dostępnych jest na stronie Kariera.

Kwestie społeczne

CSR

Mając na uwadze dobro społeczności lokalnych, angażujemy się w działania na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. Corporate Social Responsibility /CSR). Aktywnie wspieramy stowarzyszenia niosące pomoc osobom potrzebującym, przekazując dotacje rzeczowe i pieniężne. Działamy także w zakresie rozwoju edukacji: nawiązaliśmy współpracę z uczelniami i szkołami technicznymi oraz jesteśmy głównym fundatorem Laboratorium Elektromobilności na Politechnice Wrocławskiej.

Kwestie społeczne

DOSTAWCY

LG Energy Solution wdrożyło Kodeks Postępowania Dostawców oraz Politykę Odpowiedzialnego Łańcucha Dostaw LG Energy Solution, która opiera się na międzynarodowych wytycznych i standardach takich jak OECD, UN czy ILO. Dokumenty te zawierają podstawowe zasady postępowania dla naszej firmy i dostawców, które na celu mają ograniczanie ryzyk ESG (m.in. tych związanych z prawami człowieka, prawami pracy, etyką, BHP, wpływem środowiskowym, itd.) w łańcuchu dostaw.

Polityka Odpowiedzialnego Łańcucha Dostaw LG Energy Solution
Kodeks Postępowania Dostawców LG Energy Solution

Zgodnie z procedurami naszej spółki, przy wyborze nowych dostawców potencjalni kontrahenci oceniani są pod kątem ryzyk ESG. Dostawcy, z którymi już współpracujemy także podlegają cyklicznej ocenie. Wymagamy, aby nasi dostawcy wdrażali system należytej staranności, aby unikać pozyskiwania surowców z terenów objętych konfliktami lub obszarów wysokiego ryzyka. Sprawdzamy też czy nasi dostawcy przestrzegają Kodeksu Postępowania Dostawców, przeprowadzamy audyty zewnętrzne dla dostawców z grupy wysokiego ryzyka, planujemy działania korygujące i nadzorujemy ich implementację. Więcej informacji na ten temat znajduje się na stronie: Managing ESG Risks in Our Supply Chains.

Kwestie społeczne

JAKOŚĆ

By zapewniać najwyższą jakość naszych produktów, wdrożyliśmy rygorystyczny system zarządzania i programy gwarantujące ich bezpieczeństwo. Nasz system zarządzania jakością otrzymał certyfikaty IATF 16949 (Zarządzanie Jakością w Przemyśle Motoryzacyjnym) i ISO 9001:2015.

Ład korporacyjny

Kultura korporacyjna

W LG Energy Solution Wrocław prowadzimy działalność biznesową bazującą na tworzeniu wartości dla klientów i zarządzaniu opartym na poszanowaniu godności człowieka. Propagujemy zasady wolnego rynku i uczciwej konkurencji. Dbamy o najwyższą jakość produktów i popieramy długoterminowy rozwój naszych kontrahentów.

Etyka

Nasz Kodeks Etyczny określa podstawowe wartości i zasady postępowania obowiązujące w LG Energy Solution Wrocław w zakresie m.in. przestrzegania przepisów prawa, unikania korupcji, przestrzegania praw człowieka i prawa pracy, podejmowania środków ostrożności w celu ochrony środowiska naturalnego, zdrowia i bezpieczeństwa.

Kodeks Etyczny LG

Każdy pracownik zobowiązany jest do przestrzegania zasad Jeong-Do Management (ang. The Right Way), które określają prawidłowe zarządzanie kwestiami etycznymi, w tym zasad wynikających z Kodeksu Etycznego LG oraz powiązanych regulacji. Do dyspozycji naszych pracowników jest strona internetowa poświęcona Jeong-Do Management, na której znajdują się wytyczne etycznego postępowania, sekcja pytań i odpowiedzi, a także kanały zgłaszania nieprawidłowości.

Nasz system internetowy (Ethics Hotline) umożliwia zgłaszanie raportów o naruszeniach przez całą dobę. Anonimowe zgłoszenia od sygnalistów są akceptowane. Po otrzymaniu zgłoszenia rozpatrywana jest konieczność rozpoczęcia badania sprawy. Nie tolerujemy zachowań odwetowych wobec osób zgłaszających nieprawidłowości w dobrej wierze.

Nasi pracownicy przechodzą szkolenia z zakresu zasad etycznego postępowania i zgłaszania nieprawidłowości. Cyklicznie rozsyłany newsletter i inne publikacje sprzyjają budowaniu postawy zgodnej z zasadami Jeong-Do Management.

Kodeks Etyczny LG
Publikacje ESG

LG Energy Solution publikuje roczny raport ESG, który przedstawia najważniejsze informacje związane z kwestiami zrównoważonego rozwoju. Raporty te przygotowywane są zgodnie z wytycznymi Global Reporting Initiative (GRI: Core Option), a także nawiązują do celów zrównoważonego rozwoju (SDGs). W przygotowaniu raportów wzięto też pod uwagę wytyczne Value Reporting Foundation Sustainability Accounting Standards Board (VRF SASB) i rekomendacje Task Force on Climate-Related Disclosure (TCFD).