LG Energy Solution Wrocław
LG Energy Solution Wrocław jest największym zakładem produkującym baterie do aut elektrycznych w Europie. W Biskupicach Podgórnych pod Wrocławiem znajduje się ponad 100 hektarowy, nowoczesny park technologiczny, w którym pracuje kilka tysięcy osób, reprezentantów kilkunastu narodowości.
Firma produkuje 700 tysięcy baterii EV rocznie, a celem spółki jest produkcja miliona baterii do aut elektrycznych w skali roku. Obecna moc produkcyjna wynosi 86 GWh.
W podwrocławskiej fabryce powstają baterie, które zasilają samochody czołowych światowych marek m.in.:
- Audi,
- BMW,
- Fiat,
- Ford,
- Porsche,
- Volkswagen.
Obszar biznesowy Advanced Automotive
Produkcja baterii litowo – jonowych do aut EV
Rok założenia
2016Zespół
> 7 000Prezes
Lee, JanghaPowierzchnia
107 haKoszt inwestycji
5 mld USD [2022]Moc produkcyjna
86 HWh [2022]Moc docelowa
90 HWh [2025]LG Energy Solution Wrocław powstało w 2016 roku w Biskupicach Podgórnych. Inwestycja typu greenfield we Wrocławiu zaowocowała wprowadzeniem do Polski najnowocześniejszej technologii, a także uczynieniem naszego kraju europejskim liderem tej branży. W zakładzie zajmującym powierzchnię około 100 hektarów znajduje się kilkadziesiąt nowoczesnych linii produkcyjnych.
Założenie LG Chem
początek LG Group
Badania nad bateriali litowo - jonowymi
Masowa produkcja cylindrycznych baterii litowo - jonowych
Pierwsza dostawa masowo produkowanych baterii
Rozpoczęcie inwestycji w Polsce
Zakończenie budowy fabryki w Polsce
Wyodrębnienie LG Energy Solution
Zmiana nazwy na
LG Energy Solution Wrocław
Zwiększenie mocy produkcyjnej
Historia LG Energy Solution rozpoczęła się w 1947 r. wraz z powstaniem koreańskiej spółki Lucky Chemical – początkowo producenta kosmetyków. Dzięki nieprzerwanemu rozwojowi oraz stałemu poszerzaniu biznesowego portfolio od 1969 r. firma jest notowana na koreańskiej giełdzie papierów wartościowych.
Przez kolejne dziesięciolecia spółka otwierała kolejne centra produkcyjne oraz wkraczała na nowe rynki – między innymi tworzyw sztucznych. W 1995 r. firma zmieniła nazwę na LG Chem.
Koncern rozpoczął badania nad bateriami litowo-jonowymi (Li-Ion) jeszcze w 1992 r., zaś w 1996 r. prace nad ich rozwojem. Masowa produkcja cylindrycznych baterii litowo-jonowych ruszyła w 1999 r.
Rozpoczęcie przez naszą grupę prac nad rozwojem baterii Li-Ion dla przemysłu motoryzacyjnego datowane jest na 2000 rok. Niecałe 10 lat później – w drugiej połowie 2009 r. – LG Chem jako pierwsze w historii dostarczyło tego typu baterie do pojazdów o napędzie hybrydowym (HEV) spółce Hyundai Motors. W tym samym roku nasz koncern został wyłącznym dostawcą baterii dla General Motors, który planował wówczas uruchomienie masowej produkcji pierwszego na świecie samochodu elektrycznego – Chervoleta Volt.
Zakontraktowanie kolejnych klientów oraz dynamiczny rozwój branży wymagał zwiększenia możliwości produkcyjnych grupy. Jeszcze w 2009 r. rozpoczęto budowę fabryki baterii w koreańskim Ochang, rok później w Michigan w Stanach Zjednoczonych, zaś w 2014 roku w chińskim Nankin. W październiku 2016 r. rozpoczęto budowę fabryki w podwrocławskich Biskupicach Podgórnych.
W 2019 r. nasza grupa wraz z General Motors założyła wspólne przedsięwzięcie – Ultium Cells. Aktualnie w Stanach Zjednoczonych powstaje drugi już zakład produkujący pod tym szyldem ogniwa do pojazdów elektrycznych.
Grudzień 2020 r. przyniósł zmiany na poziomie Grupy, czego efektem było wydzielenie przemysłu bateryjnego ze spółki LG Chem do nowopowstałej LG Energy Solution, na której czele aktualnie stoi Young Soo Kwon.
W lipcu 2021 r. ogłoszono zawarcie porozumienia o współpracy z Hyundai Motor Group. Na jego mocy obie Grupy zainwestują wspólnie 1,1 mld dolarów w budowę zakładu produkującego ogniwa, które wykorzystywane będą w autach elektrycznych marek Hyundai oraz Kia. Nowe centrum produkcyjne powstanie w indonezyjskim Karawang. Rozpoczęcie produkcji planowane jest na pierwszą połowę 2024 r.
W październiku 2021 r. LG Energy Solution i koncern Stellantis zawarły porozumienie o utworzeniu spółki joint venture. Jej celem będzie produkcja ogniw i modułów na potrzeby północnoamerykańskiego rynku motoryzacyjnego. Strony zamierzają wybudować nową fabrykę o rocznej mocy produkcyjnej wynoszącej 40 GWh. Uruchomienie zakładu planowane jest na pierwszy kwartał 2024 r. Baterie tam wyprodukowane będą dostarczane do zakładów montażowych Stellantis w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku. Koncern jest właścicielem takich marek motoryzacyjnych jak między innymi: Alfa Romeo, Fiat, Jeep, Maserati, Opel i Peugeot.
LG Energy Solution
LG Energy Solution Ltd. została wyodrębniona ze struktur LG Chem Ltd. w 2020 r. Dzięki know-how i współpracy z wiodącymi producentami samochodów na świecie,
tworzy nowy ekosystem obejmujący cały cykl od produkcji baterii do ponownego ich wykorzystania.
12/2020
dana założenia
34 200
pracownicy
$20,2 B
przychód [2020]
25 000+
Liczba patentów
Obszary
Advanced Automative • IT • ESS
Prezes
Dong Myung Kim
Zakłady produkcyjne
Korea Płd., Polska, Chiny, U.S.A.
Joint Ventures
GM, Stellantis, Hyundai Motor Group, Ford, Honda Motor Co.
Aktualnie LG Energy Solution jest globalnym liderem dostarczając baterie do wszystkich segmentów rynku: od produktów konsumenckich w sektorach IT i elektronarzędzi, przez zaawansowany przemysł motoryzacyjny – zaopatrując 13 spośród 20 największych światowych marek samochodowych, po systemy magazynowania energii (ESS).
Z 30-letnim doświadczeniem w rewolucyjnej technologii baterii i szeroko zakrojonymi badaniami oraz rozwojem (R&D), firma jest również największym posiadaczem patentów związanych z bateriami na świecie.
Jej silna globalna sieć obejmuje zakłady produkcyjne baterii utworzone w ramach joint venture z głównymi producentami samochodów, takimi jak: General Motors, Stellantis N.V., Hyundai Motor Group i Honda Motor Co. etc, rozlokowane w Ameryce Północnej, Europie, Azji i Australii.
Podejmując działania proekologiczne i wspierające zrównoważony rozwój, LG Energy Solution dąży do osiągnięcia neutralności węglowej do 2050 roku, jednocześnie wyznając wartość wzrostu dzielonego i promując zróżnicowaną i inkluzywną kulturę korporacyjną.