■ LG Energy Solution będzie dostarczać litowo-żelazofosforanowe (LFP) baterie typu pouch dla Ampere przez pięć lat, począwszy od 2025 roku, łączna pojemność wyniesie około 39 GWh
■ Umowa oznacza pierwsze duże dostawy baterii LFP do EV, rozszerzając portfolio produktów i eksplorację rynku pojazdów w segmencie wejściowym
■ Baterie LFP będą zawierać rozwiązania CTP (Cell To Pack), zapewniając zwiększoną konkurencyjność cenową i bezpieczeństwo
SEUL, 2 lipca 2024 r. – LG Energy Solution (KRX: 373220) ogłosiła dziś, że będzie dostarczać litowo-żelazofosforanowe baterie EV typu pouch dla Ampere, producenta pojazdów elektrycznych, wywodzącego się z Grupy Renault, długoletniego klienta firmy.
Obie firmy podpisały umowę dostawczą w siedzibie Renault w Paryżu we Francji 1 lipca, przy obecności Wonjoon Suh, Wiceprezesa Advanced Automotive Battery Division w LG Energy Solution; Seungdon Choi, Wiceprezesa Advanced Automotive Battery Development Center w LG Energy Solution; François Provost, Dyrektora ds. Zakupów, Partnerstw i Spraw Publicznych w Renault Group; Gilles Le Borgne, Dyrektora Technologii w Renault Group; Josep Maria Recasens, Dyrektora Strategicznego w Renault Group i Dyrektora Operacyjnego w Ampere; oraz Philippe Brunet, Wiceprezesa ds. Powertrain i Inżynierii EV w Ampere.
W ramach pięcioletniej umowy LG Energy Solution dostarczy baterie LFP do Ampere od końca 2025 roku do 2030 roku, o łącznej pojemności około 39 GWh, wystarczającej do produkcji około 590 000 pojazdów elektrycznych z napędem bateryjnym.
Baterie będą produkowane przez LG Energy Solution i zasilą najnowsze modele EV Ampere. – Dzięki naszym osiągnięciom technologicznym i konkurencyjności w oferowanej jakości produktów zapewnimy Ampere najlepszą wartość dla klienta. – powiedział Wonjoon Suh, Wiceprezes i szef Advanced Automotive Battery Division w LG Energy Solution. – Pracowaliśmy ręka w rękę z LG Energy Solution, aby stworzyć zintegrowany łańcuch wartości w Europie. Nasze długoterminowe relacje umożliwiły nam budowę tego unikalnego pod względem technologii i konkurencyjności rozwiązania. – powiedział François Provost, Dyrektor ds. Zakupów, Partnerstw i Spraw Publicznych w Renault Group.
Konkurencyjność baterii LFP LG Energy Solution doceniona w Europie, ostra rywalizacja na rynku EV
To pierwsza duża umowa na dostawę baterii EV typu LFP, których produkcję dotychczas dominowali producenci spoza Korei. Umowa ma istotne znaczenie w Europie, jednym z trzech największych rynków dla EV. Baterie LFP wykorzystują żelazo i fosforan, tańsze materiały niż te stosowane w bateriach NCM, oraz stabilną strukturę chemiczną, co zapewnia konkurencyjność pod względem kosztów i bezpieczeństwa. Rosnące zapotrzebowanie na przystępne cenowo pojazdy EV podnosi popyt na baterie LFP.
Pierwsze na świecie zastosowanie rozwiązania CTP w bateriach typu pouch, zapewniające zwiększoną konkurencyjność cenową i bezpieczeństwo
LG Energy Solution zwiększa konkurencyjność cenową poprzez zastosowanie rozwiązań CTP (Cell To Pack) w procesie produkcji. Technologia CTP polega na eliminacji modułu, co pozwala na natychmiastowe zamienienie komórki na strukturę pudełkową. W porównaniu do ogólnych struktur baterii, korzyści z braku modułu to redukcja kosztów i masy oraz optymalizacja wykorzystania przestrzeni.
Z tych powodów CTP jest uważane za pionierską technologię na rynku baterii EV, a LG Energy Solution jako pierwsze na świecie zastosowało tę technologię w bateriach typu pouch. Baterie typu pouch LG Energy Solution z zastosowaniem rozwiązania CTP mają o około 5 procent wyższą gęstość energetyczną na masę w porównaniu do baterii z technologią CTP, oferując tym samym wyższą efektywność energetyczną dla EV.
LG Energy Solution zwiększy również bezpieczeństwo baterii poprzez zwiększenie wytrzymałości opakowania baterii i stosowanie sprawdzonej technologii zapobiegania przewodnictwu ciepła.
Zdywersyfikowana wartość dla klienta poprzez mocne portfolio baterii typu pouch
Dzięki najnowszej umowie dostawczej LG Energy Solution dalej poszerza swoje portfolio produktowe w zakresie baterii typu pouch, obejmujące różne chemie takie jak NCMA wysokoniklowe, NCM średnionapięciowe i LFP. Taki szeroki zakres produktów może zaspokoić różne potrzeby konsumentów, od premium EV po pojazdy w segmencie wejściowym bardziej dostępne cenowo.
– Poprzez tę współpracę z Ampere nasza silna konkurencyjność produktowa i zróżnicowana wartość dla klienta zostały ponownie docenione. – powiedział David Kim, CEO LG Energy Solution.
– Rozpoczynając od rynku europejskiego, będziemy konsekwentnie zwiększać nasze dostawy baterii LFP dla motoryzacji. Ponadto będziemy kontynuować dostarczanie najlepszej na świecie wartości dla klienta poprzez naszą sprawdzoną jakość operacyjną i zróżnicowane portfolio produktów. – dodał Kim.
Na zdjęciu głównym obecni są, od lewej:
Gilles Le Borgne, Dyrektor Technologii w Renault Group
Seungdon Choi, Wiceprezes Advanced Automotive Battery Development Center w LG Energy Solution
François Provost, Dyrektor ds. Zakupów, Partnerstw i Spraw Publicznych w Renault Group
Wonjoon Suh, Wiceprezes Advanced Automotive Battery Division w LG Energy Solution
Philippe Brunet, Wiceprezes ds. Powertrain i Inżynierii EV w Ampere.
Josep Maria Recasens, Dyrektor Strategiczny w Renault Group i Dyrektor Operacyjny w Ampere