Skip to content
ESG Day w LG Energy Solution Wrocław

Dzielimy się wiedzą, która wzmacnia liderów: ESG Day w LG Energy Solution Wrocław

W czwartek, 27 listopada odbył się pierwszy Dzień ESG w naszej firmie. Podczas konferencji zorganizowanej dla managerów, dyrektorów wszystkich obszarów oraz osób zaangażowanych w proces tworzenia raportu ESG zaproszeni prelegenci przybliżyli słuchaczom podstawowe pojęcia i zasady raportowania ESG. Wydarzenie jest jedną z wielu aktywności zespołu ESG, które mają na celu zwiększenie świadomości dotyczącej zrównoważonego rozwoju w LG Energy Solution Wrocław.

Konferencja „ESG: EMPOWERING MANAGERS WITH SUSTAINABILITY KNOW-HOW” została zorganizowana przez zespół ESG dla wszystkich managerów i dyrektorów obszarów produkcyjnych i biurowych w naszej firmie. Wzięli w niej udział prelegenci zewnętrzni.

“To nasz pierwszy, historyczny Dzień ESG w organizacji. Polityka zrównoważonego rozwoju w dzisiejszym świecie przedsiębiorstw nie jest must-have, to must-do i już za moment będzie od nas wymagać dynamicznych realizacji. To szczególnie ważne dla firm takich jak my, które w ostatnich latach rozbudowały się bardzo szybko. Cieszę się, że możemy być prekursorem ESG w przemyśle bateryjnym na całym kontynencie. Mam nadzieję, że dzisiejsze wydarzenie zapoczątkuje ten sukces.”

ESG Day – relacja z wydarzenia

W naszej konferencji wzięli udział zewnętrzni eksperci:

  • Dominik Januszewski, prezes zarządu Delta Partners
  • Joanna Dargiewicz-Rożek i Marta Biernacka-Miernik, członkinie zarządu Polskiego Stowarzyszenia ESG

Prezentacja Dominika Januszewskiego, otwierająca konferencję, dotyczyła celów i zasad raportowania ESG zgodnego z CSRD (en. Corporate Sustainability Reporting Directive). Prelegent omówił poszczególne etapy procesu raportowania i zaznaczył, które z nich będą wymagały wsparcia obecnych na sali managerów i dyrektorów odpowiedzialnych za konkretne obszary. Prezentacja zaznajomiła również management firmy z pojęciami podwójnej istotności (en. Double Materiality Assessment) i taksonomii w ESG.  

“Dlaczego nagle wszyscy mówimy o ESG? Dotychczas głównym tematem dla większości firm był rozwój i generowanie zysków. Dziś paradygmat jest inny – mówimy o zyskach, ale zrównoważonych. Istotą zmiany jest perspektywa czasowa – chcemy zarządzać tak, by za 10, 20, 30 lat wciąż mieć zyski, ale już z poszanowaniem środowiska, praw ludzkich i innym podejściem do zarządzania niż do tej pory.”

Mieliśmy przyjemność gościć u nas również Joannę Dargiewicz-Rożek i Martę Biernacką-Miernik z Polskiego Stowarzyszenia ESG, które w swojej prelekcji odniosły się do podstaw ESG, szans i korzyści dla firm wynikających z wdrożenia polityki zrównoważonego rozwoju.

“Firmy zrzeszone w ramach Polskiego Stowarzyszenia ESG wskazują na pięć głównych korzyści związanych z wprowadzeniem polityki zrównoważonego rozwoju. Są to: rosnąca konkurencyjność, silna pozycja w łańcuchu wartości, potencjalny dostęp do finansowania, zwiększone zaufanie klientów i bezpieczeństwo prowadzenia biznesu zgodnego z regulacjami i prawem.”

W drugiej części wydarzenia głos zabrali pracownicy LG Energy Solution Wrocław: Joanna Lorenc, managerka zespołu ESG oraz Kwanhwi (Kenny) Kim, professional w departamencie External Relations – od wielu lat związany z Grupą LG. Podczas ich prezentacji słuchacze mogli dowiedzieć się, jak ESG wpływa na społeczeństwo i jakie cele związane z realizacją polityki zrównoważonego rozwoju stoją przed firmą LG Energy Solution Wrocław w 2026 roku.

Na sali spotkało się ze sobą 60 liderów obszarów produkcyjnych i biurowych w LG Energy Solution Wrocław. Bardzo dziękujemy wszystkim obecnym za poświęcony czas i uwagę, a zespołowi ESG za przygotowanie konferencji. Po wprowadzeniu w tematykę ESG, nadchodzi czas działania. 

Po co nam ESG?

W 2028 roku kolejna grupa przedsiębiorstw zostanie objęta obowiązkiem sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju.  Poza obowiązkiem prawnym, stworzenie raportu będzie miało szansę stać się fundamentem długoterminowej konkurencyjności i zaufania.

“Obowiązek raportowania działań ESG daje każdemu z nas coś więcej niż zestaw wskaźników — daje nam jasny obraz tego, jak przedsiębiorstwa wpływają na środowisko, ludzi i sposób, w jaki same sobą zarządzają. To przejrzystość, dzięki której codzienne wybory stają się świadome, a zaufanie do firm — zasłużone.”

Badacze przyglądający się konsumentom potwierdzają, że zaufanie do marek odgrywa kluczową rolę podczas podejmowania decyzji zakupowych, a także tych dotyczących podejmowania współpracy. Jak podaje EY w swoim badaniu EY Future Consumer Index[1]: „ Konsumenci coraz częściej przedkładają cenę, jakość i zaufanie nad rozpoznawalność marki – dla 35% z nich marka nie stanowi istotnego czynnika przy podejmowaniu decyzji zakupowych.”

Samo zaufanie w kontekście biznesu jest jednak wartością budowaną przez lata, w oparciu o czas funkcjonowania na rynku i działania podejmowane przez markę. Już niedługo być może do fundamentów zaufania dołączą również zaraportowane przez firmy dane z obszaru zrównoważonego rozwoju. 

“Transparentność i wiarygodność w obszarze ESG stają się coraz ważniejsze również dla inwestorów, klientów i partnerów. Firmy, które potrafią udokumentować swój wpływ na środowisko i społeczeństwo, mają większą szansę przyciągnąć kapitał, partnerstwa biznesowe oraz lojalność interesariuszy. Szczególnie takie firmy jak nasza – aktywnie działające na rzecz rozwoju przemysłu i przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym – będą miały większe szanse rozwoju w nowej rzeczywistości. Wierzymy, że komunikacja ESG będzie podstawowym elementem strategii firm, który pomoże budować przewagę konkurencyjną, minimalizować ryzyka biznesowe oraz dostosowywać się do oczekiwań rynku i regulacji.”

[1] Grzegorz Przytuła, Jak utrzymać znaczenie marki w czasach nieograniczonego wyboru?, www.ey.com/pl_pl/insights/consumer-products/brand-relevance-era-of-endless-choice, data dostępu: 3.12.2025