INFORMACJA RODO (KLAUZULA INFORMACYJNA) dotycząca przetwarzania danych osobowych przez LG Energy Solution Wrocław sp. z o.o.
w celach biznesowych

Poniżej przedstawiamy szczegółowe informacje o przetwarzaniu dotyczących Państwa danych osobowych w związku z działalnością biznesową LG Energy Solution Wrocław Spółka z o.o.

Niniejsza klauzula dotyczy osób, które w imieniu własnym lub jako reprezentanci naszych obecnych lub przyszłych klientów, dostawców, firm doradczych (kancelarii prawnych, podatkowych i innych), przedstawicieli mediów, firm szkoleniowych i innych, wchodzą w relacje biznesowe z naszą Spółką.

Na wstępie wyjaśniamy, że:

  • dane osobowe” oznaczają wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden lub więcej szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej;
  • przetwarzanie (danych osobowych)” oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie;
  • RODO” to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
    ■ Kto jest administratorem Państwa danych osobowych?
    Administratorem Pani / Pana danych osobowych jest LG Energy Solution Wrocław sp. z o.o. z siedzibą w Biskupicach Podgórnych, przy ul. LG 1A, 55-040 Kobierzyce („Spółka”).
    Spółka wyznaczyła inspektora ochrony danych (IOD), którym jest Krzysztof Bodziony.
    Z IOD można skontaktować się w następujący sposób:
    – mailowo na adres e-mail: rodo.gdpr@lgensol.com
    – wysyłając tradycyjną korespondencję na wskazany powyżej adres Spółki (prosimy o dopisek: „dane osobowe”).
    ■ Oświadczenie administratora
    Spółka przywiązuje dużą wagę do zapewnienia bezpieczeństwa informacji, a w szczególności – danych osobowych. W tym zakresie Spółka ściśle przestrzega obowiązujących przepisów prawa i wdrożyła odpowiednie środki organizacyjne i techniczne, aby zapobiegać naruszeniom ochrony danych osobowych.
    ■ Skąd pozyskujemy dane osobowe przetwarzane w celach biznesowych?
    Źródłem dotyczących Państwa danych mogą być:
    1. informacje przekazane bezpośrednio przez Panią / Pana w trakcie inicjowania kontaktu ze Spółką (niezależnie od formy tego kontaktu), w tym dane na wizytówkach,
    2. informacje kontaktowe i metadane (np. numery IP, czas rozpoczęcie i zakończenia kontaktu, etc.) generowane podczas kontaktów z wykorzystaniem poczty elektronicznej oraz komunikatorów elektronicznych, w tym systemów do wideokonferencji;
    3. dane przekazane przez Panią / Pana podczas kontaktów bezpośrednich (spotkania osobiste) lub pośrednich (za pośrednictwem łączy cyfrowych lub analogowych);
    4. dane kontaktowe dostępne na oficjalnych stronach internetowych Państwa lub organizacji, którą Państwo reprezentujecie albo na stronach innych administratorów, którzy rekomendują Państwa usługi;
    5. dane z rejestrów urzędowych (np. CEDiG, KRS, rejestry Ministerstwa Finansów, inne rejestry urzędowe);
    6. dane udostępniane komercyjnie przez podmioty zajmujące się pozyskiwaniem i gromadzeniem informacji na temat sytuacji gospodarczej przedsiębiorstw;
    7. dane figurujące na dokumentach finansowych (faktury, itp.);
    8. dane kontaktowe publikowane w inny sposób (np. dane występujące w folderach handlowych, informacyjnych);
    9. postanowienia w kontraktach zawieranych przez Spółkę (dane kontaktowe);
    10. dane wymieniane w trakcie wykonywania umów,
    11. dane kontaktowe przekazane przez inne podmioty zainteresowane, np. w celu rekomendowania Państwa jako potencjalnych partnerów biznesowych naszej organizacji.
    ■ Jakie są cele i podstawy prawne przetwarzania Państwa danych osobowych oraz jak długo będziemy przetwarzać te dane?
    Dane kontaktowe przetwarzane w związku z prowadzoną działalnością biznesową Spółka przetwarza na następujących podstawach i w następujących celach (w nawiasie podano okres retencji danych):
    1. w zakresie niezbędnym do wykonania umowy (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO):
    a. realizacji umowy (dane osobowe: na umowie, osób upoważnionych do kontaktów, osób faktycznie wykonujących kontakty, dane na dokumentach udostępnianych w ramach umowy, itp.), w tym m.in. obsługi ew. reklamacji – (przez okres współpracy);
    b. dokonania rozliczeń pomiędzy stronami z tytułu realizacji umowy – (przez okres współpracy);
    2. w zakresie niezbędnym do wykonania obowiązku prawnego ciążącego na Spółce (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO):
    c. realizacji obowiązków w zakresie rachunkowości – w celu realizacji obowiązków wynikających z ustawy
    o rachunkowości – (przez okres 5 lat od końca roku, w którym wystąpiło zdarzenie);
    d. realizacji obowiązków podatkowych – w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów podatkowych,
    w szczególności Ordynacji podatkowej, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o podatku od towarów i usług – (przez 5 lat od końca roku, w którym podatek był wymagalny);
    e. realizacji obowiązków w zakresie egzekucji roszczeń – w celu realizacji obowiązków w zakresie egzekucji z wierzytelności wynikających z Kodeksu postępowania cywilnego, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawy o komornikach sądowych – (przez okres 3 lat od ostatniego potrącenia);
    f. realizacji obowiązku sprawdzenia kontrahenta na tzw. Białej Liście Ministerstwa Finansów przez dokonaniem płatności z tytułu wystawionej przez niego faktury – obowiązek wynikający z Ordynacji podatkowej oraz ustawy o podatku od towarów i usług – (przez okres 3 lat);
    g. realizacji obowiązku sprawdzenia kontrahenta w aspekcie zdolności do prawidłowego wykonania umowy – obowiązki wynikające z przepisów ogólnie obowiązujących (w zakresie, w jakim weryfikacja może obejmować dane osobowe) – (przez okres współpracy);
    h. realizacji obowiązku udostępnienia danych organom administracji państwowej, jeśli taki obowiązek wynika z przepisów prawa;
    3. w zakresie niezbędnym do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Spółki lub osób trzecich:
    i. ustaleniem, dochodzeniem lub obroną roszczeń związanych z wykonywaniem umów lub innych relacji biznesowych – (do czasu przedawnienia tych roszczeń na podstawie Kodeksu cywilnego lub innych przepisów rangi ustawy);
    j. przeprowadzenia weryfikacji kontrahenta przed podpisaniem i w trakcie umowy w celu zapewnienia bezpieczeństwa realizacji kontraktu – (do czasu zakończenia współpracy);
    k. przeprowadzenia audytu;
    l. podejmowania i utrzymania kontaktów biznesowych – (do czasu utraty przydatności tych danych do celów, w jakich zostały zebrane);
    m. realizacji działań o charakterze marketingowym i promocyjnym, w tym kontaktach z mass mediami – (do czasu utraty przydatności tych danych do realizacji celu lub do momentu zgłoszenia sprzeciwu albo wycofania zgody);
    n. zarządzania działalnością Spółki (dane figurujące w raportach, sprawozdaniach, dokumentach analitycznych, z audytów, jeśli wykorzystanie tych danych jest konieczne do efektywnego zarządzania Spółką) – (do czasu utraty przydatności tych dokumentów);
    o. realizacji współpracy i obowiązków Spółki jako członka korporacji międzynarodowej LG Energy Solution i LG Chem – (do czasu utraty przydatności tych danych);
    p. przyjmowania i wysyłania korespondencji – (do czasu utraty przydatności tych danych);
    q. zapewnienia bezpieczeństwa Spółki: bezpieczeństwa osób i mienia oraz bezpieczeństwa informacyjnego, w szczególności bezpieczeństwa systemów IT i ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa w zakresie unikalnych technologii produkcji (poprzez m.in. rejestrowanie zdarzeń w systemach informatycznych, monitoring wewnętrzny z wykorzystaniem systemów elektronicznych, zastosowanie innych dozwolonych prawem środków organizacyjno-technicznych); (do czasu utraty przydatności tych danych, nie dłużej jednak niż wynoszą limity czasowe określone w przepisach prawa);
    r. dochodzeniem, ustaleniem lub obroną roszczeń.
    W większości przypadków okres retencji danych może być przedłużony, jeśli dane te okażą się niezbędne w postępowaniach toczących się przed sądem, organem ścigania lub odpowiednim organem administracji, do czasu zakończenia tych postępowań.
    Podanie przez Państwo danych osobowych w celu w zawarcia i wykonywania umowy jest dobrowolne, ale może okazać się niezbędne do zawarcia i realizacji umowy.
    Podanie danych osobowych związanych z realizacją obowiązków prawnych Spółki jest niezbędne na mocy przepisów prawa.
    Podanie danych przetwarzanych przez Spółkę w związku z realizacją celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Spółki lub osób trzecich ma co do zasady charakter fakultatywny, jednak ich niepodanie może uniemożliwić nawiązanie i utrzymanie Państwa relacji biznesowych ze Spółką. Wyjątek od tej zasady stanowią:
    – dane przetwarzane w celu zapewnienia bezpieczeństwa Spółki (systemy bezpieczeństwa rejestrują z reguły zdarzenia niezależnie od woli osoby, której dane dotyczą);
    – dane przetwarzane w związku z ustaleniem, dochodzeniem lub obroną roszczeń.
    ■ Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie
    W procesie przetwarzania danych osobowych dla celów biznesowych Spółka nie stosuje zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    ■ Komu możemy ujawniać Państwa dane osobowe?
    Spółka ujawnia dane osobowe osobom trzecim zgodnie z:
    Odbiorca – Cel
    Podmioty w ramach Grup: LG Energy Solution i LG Chem – Świadczenie usług teleinformatycznych na rzecz grupy podmiotów z korporacji LG Energy Solution i LG Chem; Zarządzanie korporacją (realizowanie funkcji kontrolnych i administracyjnych przez Spółki wiodące w ramach korporacji
    Inni dostawcy usług IT – Świadczenie usług teleinformatycznych (hosting usług IT)
    Dostawcy usług wyspecjalizowanych, w tym podmioty działające jako pełnomocnicy Spółki – Podmioty świadczące usługi prawne, konsultingowe, audytorskie, etc.
    Dostawcy pozostałych usług – Dostawcy usług o charakterze technicznym (np. drukarnie)
    Operatorzy pocztowi, kurierzy – Wysyłka korespondencji, materiałów
    Sądy, organy ścigania oraz uprawnione organy administracji – W przypadkach, jeśli jest to zgodne z przepisami prawa, w szczególności, jeśli okażą się niezbędne w postępowaniu sądowym, przygotowawczym, lub administracyjnym
    ■ Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich
    Spółka, będąca podmiotem powiązanym z LG Chem oraz LG Energy Solution z siedzibą w Seulu, w Republice Korei może przekazywać dane osób, które przetwarza w celach biznesowych realizatorom usług informatycznych, których infrastruktura znajduje się na terenie Republiki Korei oraz – w ramach m.in. obowiązków sprawozdawczych i innych względem Centrali LG Energy Solution – dane konieczne do wypełnienia tych obowiązków odpowiednim komórkom organizacyjnym w centrali korporacji. Ewentualne przekazywanie danych osobowych uzyskanych przez Spółkę w związku działalnością biznesową do Korei odbywa się na podstawie decyzji Komisji Europejskiej z dnia 17 grudnia 2021 r. stwierdzającej, że Republika Korei zapewnia odpowiedni poziom ochrony tych danych. W przypadku, jeśli transfer danych osobowych będzie dotyczyć krajów trzecich nieposiadających decyzji, o której mowa powyżej, przekazywanie danych osobowych odbywać się będzie na podstawie standardowych klauzul umownych.
    Jeśli potrzebujecie Państwo szczegółowych informacji dotyczących przekazywania przez Spółkę dotyczących Państwa danych osobowych do państw trzecich, w tym rodzaju zabezpieczeń, możecie skontaktować się ze Spółką pisemnie (korespondencja kierowana na adres siedziby Spółki) lub wysyłając wiadomość e-mail na adres: rodo.gdpr@lgensol.com.
    ■ Jakie ma Pani / Pan prawa w związku z przetwarzaniem Pani / Pana danych osobowych przez Spółkę?
    W związku z przetwarzaniem dotyczących Państwa danych osobowych, przysługuje Pani / Panu prawo żądania:
    1. dostępu do danych osobowych, w tym uzyskania od Spółki potwierdzenia, czy dane osobowe są przetwarzane, a jeżeli tak jest, to uzyskania dostępu oraz informacji o tych danych, na zasadach określonych w art. 15 RODO;
    2. sprostowania lub uzupełnienia danych nieprawidłowych lub niekompletnych, na zasadach określonych w art.16 RODO;
    3. usunięcia danych jeżeli Spółka nie ma już podstawy prawnej do ich przetwarzania lub dane osobowe nie są już niezbędne do celów przetwarzania, na zasadach określonych wart. 17 RODO;
    4. ograniczenia przetwarzania danych na zasadach określonych art. 18 RODO;
    5. przeniesienia danych przekazanych na podstawie zgody, na zasadach określonych w art. 20 RODO.
    6. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w prawnie uzasadnionych celach Spółki, z przyczyn związanych z szczególną sytuacją osoby, na zasadach określonych w art. 21 RODO.
    Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw powinniście Państwo skontaktować się ze Spółką pisemnie (korespondencja kierowana na adres siedziby Spółki) lub wysyłając wiadomość e-mail na adres: rodo.gdpr@lgensol.com i poinformować, z którego prawa i w jakim zakresie chcecie Państwo skorzystać.
    Jednocześnie informujemy, że Spółka w przypadkach wskazanych w RODO może odmówić realizacji niektórych z ww. uprawnień, w szczególności jeżeli:
    1. żądanie pochodzi od osoby innej niż osoba, której dane dotyczą, chyba że osoba ta jest odpowiednio upoważnionym przedstawicielem,
    2. nie można jednoznacznie zidentyfikować osoby składającej wniosek,
    3. przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
    4. wykonanie żądania narusza interesy Spółki lub osób trzecich.
    ■ Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
    Jeżeli uważają Państwo, że dotyczące Was dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, mogą Państwo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. Szczegółowe informacje dotyczące procedury składania skarg znajdują się na stronie internetowej tego Urzędu, obecnie: https://uodo.gov.pl/pl/83/154 . Zanim jednak złożycie Państwo oficjalną skargę lub podejmiecie inne kroki prawne, proponujemy skontaktować się z nami w celu wyjaśnienia wątpliwości lub zastrzeżeń dotyczących przetwarzania dotyczących Państwa danych osobowych. Gwarantujemy, że rozpatrzymy sprawę z najwyższą starannością.
    ■ Dodatkowe informacje
    Zastrzegamy sobie prawo do zmiany treści niniejszego dokumentu w dowolnym czasie, w szczególności gdy taka potrzeba wynika ze zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, ich interpretacji, wniosków wynikających z orzeczeń sądowych lub zmian organizacyjnych, proceduralnych i innych dotyczących Spółki.

INFORMACJA RODO (KLAUZULA INFORMACYJNA) dotycząca przetwarzania danych osobowych w korespondencji elektronicznej z LG Energy Solution Wrocław sp. z o.o.

Szanowni Państwo
poniżej przedstawiamy szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych w korespondencji elektronicznej (e-mail) z LG Energy Solution Wrocław Spółka z o.o.
Na wstępie wyjaśniamy, że:

  • dane osobowe” oznaczają wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden lub więcej szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej;
  • przetwarzanie (danych osobowych)” oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie;
  • RODO” to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

    ■ Kto jest administratorem Państwa danych osobowych?

    Administratorem Pani / Pana danych osobowych jest LG Energy Solution Wrocław Sp. z o.o. z siedzibą w Biskupicach Podgórnych, przy ul. LG 1A, 55-040 Kobierzyce („Spółka”).
    Spółka wyznaczyła inspektora ochrony danych (IOD), którym jest Krzysztof Bodziony.
    Z IOD można się kontaktować w następujący sposób:
    – mailowo na adres e-mail: rodo.gdpr@lgensol.com
    – wysyłając tradycyjną korespondencję na wskazany powyżej adres Spółki (prosimy o dopisek: „dane osobowe”).

    ■ Oświadczenie administratora

    Spółka przywiązuje dużą wagę do zapewnienia bezpieczeństwa informacji, a w szczególności – danych osobowych. W tym zakresie Spółka ściśle przestrzega obowiązujących przepisów prawa i wdrożyła odpowiednie środki organizacyjne i techniczne, aby zapobiegać naruszeniom bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych
    w systemach poczty elektronicznej Spółki.

    ■ Skąd pozyskujemy dane osobowe przetwarzane w systemach poczty elektronicznej?

    Źródłem danych o Pani / Panu mogą być:
    1. informacje przekazane bezpośrednio przez Panią/Pana w trakcie inicjowania kontaktu ze Spółką drogą elektroniczną (m.in. dane identyfikujące użytkownika poczty elektronicznej w usłudze pocztowej, w tym tzw. metadane);
    2. informacje przekazane przez Panią / Pana w treści korespondencji elektronicznej (w tym dane identyfikacyjne figurujące w podpisie);
    3. dane kontaktowe przekazane przez Panią / Pana w formularzach kontaktowych;
    4. dane kontaktowe dostępne publicznie na oficjalnych stronach internetowych danej organizacji (przedsiębiorstwa, urzędu, itp.);
    5. dane kontaktowe opublikowane w inny sposób (np. dane występujące w folderach handlowych, informacyjnych);
    6. postanowienia w kontraktach zawieranych przez Spółkę (dane kontaktowe);
    7. dane kontaktowe przekazane przez innych interesariuszy, w tym partnerów biznesowych.

    ■ Jakie są cele i podstawy prawne przetwarzania Państwa danych osobowych?

    Dane kontaktowe o nadawcach i adresatach poczty elektronicznej, dane automatycznie generowane przez systemy poczty elektronicznej oraz dane osobowe zawarte w treści korespondencji (dane nieustrukturyzowane) będą przetwarzane przez Spółkę w następujących celach:
    1. umożliwienia kontaktu e-mailowego ze Spółką oraz podejmowania kontaktu z adresatami,
    2. dokumentowania ustaleń dokonywanych z różnymi interesariuszami (klienci, partnerzy biznesowi, pracownicy, kandydaci do pracy, urzędnicy, itd.),
    3. przyjmowania i wysyłania pism, zgłoszeń, wniosków, żądań, skarg, etc.,
    4. obsługi skarg, wniosków i żądań,
    5. realizowania określonych obowiązków wobec urzędów państwowych, właścicieli i innych podmiotów,
    6. przesyłania dokumentów niezbędnych do prawidłowego zarządzania działalnością biznesową Spółki (raporty, sprawozdania, dokumenty analityczne, projekty, itd.),
    7. zarządzania zasobami ludzkimi oraz pozostałymi aktywami Spółki,
    8. przesyłania informacji handlowych, prowadzenia akcji promocyjnych, itp.,
    9. autoryzacji w procesach dostępu do systemów stron trzecich (np. platform internetowych na stronach rządowych, platform szkoleniowych, konferencyjnych, itp.),
    10. zapewnienia bezpieczeństwa Spółki, w tym bezpieczeństwa systemów poczty elektronicznej,
    11. dochodzeniem, ustaleniem lub obroną roszczeń,
    12. w innych celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Spółki lub osób trzecich.Informujemy, że w związku z utrzymywaniem przez Spółkę kontaktów za pośrednictwem poczty elektronicznej, co do zasady Spółka nie przetwarza danych osobowych należących do szczególnych kategorii danych, o których mowa w art. 9 RODO (tzw. dane sensytywne), ani danych o karalności, o których mowa w art. 10 RODO. Jeżeli jednak taki obowiązek będzie wynikać z przepisów prawa lub przetwarzanie danych wrażliwych będzie oparte na którejkolwiek z podstaw opisanych w art. 9 ust. 2 RODO, Spółka zastosuje odpowiednie środki bezpieczeństwa.Podanie danych osobowych w związku wymianą korespondencji drogą elektroniczną jest dobrowolne, jednak niezbędne do realizacji celów, dla których komunikacja cyfrowa jest wykorzystywana.

     

    ■ Jak długo będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe?
    Co do zasady, korespondencja mailowa będzie przechowywana przez okres 6 lat, licząc od 1 stycznia roku następnego następującego po roku, w którym wymiana korespondencji miała miejsce.

    Wyznacznikiem tego okresu jest wynikający z Kodeksu cywilnego upływ terminu przedawnienia roszczeń między stronami (dla większości relacji umownych), przy czym okres ten może ulec przedłużeniu jeśli dane są niezbędne w postępowaniu przed sądem lub przed organem administracji publicznej.

    ■ Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie
    W procesie przetwarzania danych w systemach poczty elektronicznej Spółka nie stosuje zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.

    ■ Komu możemy ujawniać Państwa dane osobowe?
    Spółka ujawnia dane osobowe osobom trzecim zgodnie z:
    Odbiorca – cel
    Podmioty w ramach Grupy LG Chem, LG Energy Solution – Świadczenie usług teleinformatycznych na rzecz grupy podmiotów
    z korporacji LG Chem i LG Energy Solution; Zarządzanie korporacją (realizowanie funkcji kontrolnych i administracyjnych przez Spółki wiodące w ramach korporacji

    Inni dostawcy usług IT – Świadczenie usług teleinformatycznych (hosting usług IT)

    Dostawcy usług wyspecjalizowanych – Podmioty świadczące usługi prawne, konsultingowe, audytorskie, etc.

    ■ Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich

    Spółka, będąca podmiotem powiązanym z LG Chem oraz LG Energy Solution z siedzibą w Seulu, w Republice Korei, może przekazywać dane osób kontaktujących się z nią za pośrednictwem poczty elektronicznej do centrali korporacji oraz innych podmiotów powiązanych w związku outsourcingiem usług informatycznych oraz realizowaniem postanowień strategii i polityk korporacyjnych oraz pozostałych celów zarządzania. Przekazywanie danych osobowych do Korei odbywa się na podstawie decyzji Komisji Europejskiej z dnia 17 grudnia 2021 r. stwierdzającej, że Republika Korei zapewnia odpowiedni poziom ochrony tych danych.

    Jeśli potrzebujecie Państwo szczegółowych informacji dotyczących przekazywania przez Spółkę dotyczących Państwa danych osobowych do państw trzecich, w tym rodzaju zabezpieczeń, możecie skontaktować się ze Spółką pisemnie (korespondencja kierowana na adres siedziby Spółki) lub wysyłając wiadomość e-mail na adres: rodo.gdpr@lgensol.com.

    ■ Jakie ma Pani / Pan prawa w związku z przetwarzaniem Pani / Pana danych osobowych przez Spółkę?

    W związku z przetwarzaniem dotyczących Państwa danych osobowych, przysługuje Pani / Panu prawo żądania:

    1. dostępu do danych osobowych, w tym uzyskania od Spółki potwierdzenia, czy dane osobowe osoby są przetwarzane, a jeżeli tak jest, to uzyskania dostępu oraz informacji o tych danych, na zasadach określonych w art. 15 RODO;

    2. sprostowania lub uzupełnienia danych nieprawidłowych lub niekompletnych, na zasadach określonych w art. 16 RODO;

    3. usunięcia danych jeżeli Spółka nie ma już podstawy prawnej do ich przetwarzania lub dane osobowe nie są już niezbędne do celów przetwarzania, na zasadach określonych w art. 17 RODO;

    4. ograniczenia przetwarzania danych na zasadach określonych art. 18 RODO;

    5. przeniesienia danych przekazanych na podstawie zgody, na zasadach określonych w art. 20 RODO.

    6. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w prawnie uzasadnionych celach Spółki, z przyczyn związanych z szczególną sytuacją osoby, na zasadach określonych w art. 21 RODO.

    Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw powinniście Państwo skontaktować się ze Spółką pisemnie (korespondencja kierowana na adres siedziby Spółki) lub wysyłając wiadomość e-mail na adres: rodo.gdpr@lgensol.com i poinformować, z którego prawa i w jakim zakresie chcecie Państwo skorzystać.

    Jednocześnie informujemy, że Spółka w przypadkach wskazanych w RODO może odmówić realizacji niektórych z ww. uprawnień, w szczególności jeżeli:
    1. żądanie pochodzi od osoby innej niż osoba, której dane dotyczą, chyba że osoba ta jest odpowiednio upoważnionym przedstawicielem,
    2. nie można jednoznacznie zidentyfikować osoby składającej wniosek,
    3. przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

    ■ Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
    Jeżeli uważają Państwo, że dotyczące Was dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, mogą Państwo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. Szczegółowe informacje dotyczące procedury składania skargi znajdują się na stronie internetowej tego Urzędu, obecnie: https://uodo.gov.pl/pl/83/154/ . Zanim jednak złożycie Państwo oficjalną skargę lub podejmiecie inne kroki prawne, proponujemy skontaktować się z nami w celu wyjaśnienia wątpliwości i / lub zastrzeżeń dotyczących przetwarzania Waszych danych osobowych. Gwarantujemy, że rozpatrzymy sprawę z najwyższą starannością.

    ■ Dodatkowe informacje
    Zastrzegamy sobie prawo do zmiany treści niniejszego dokumentu w dowolnym czasie, w szczególności gdy taka potrzeba wynika ze zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, ich interpretacji, wniosków wynikających z orzeczeń sądowych lub zmian organizacyjnych, proceduralnych i innych dotyczących Spółki.

POLITYKA PRYWATNOŚCI LG ENERGY SOLUTION WROCŁAW SP. Z O.O. DLA OSÓB UBIEGAJĄCYCH SIĘ O PRACĘ (KLAUZULA INFORMACYJNA)

Drogi Kandydacie,

poniżej przedstawiamy szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z ubieganiem się o zatrudnienie w naszej firmie.
Na wstępie wyjaśniamy, że:

  • „dane osobowe” oznaczają wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden lub więcej szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej;
    „przetwarzanie (danych osobowych)” oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie;
  •  „RODO” to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

    ■ Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
    Administratorem Twoich danych osobowych jest LG Energy Solution Wrocław sp. z o.o. z siedzibą w Biskupicach Podgórnych, przy ul. LG 1A, 55-040 Kobierzyce (dalej: „Spółka”).
    Spółka wyznaczyła inspektora ochrony danych (IOD), którym jest Krzysztof Bodziony.
    Z IOD można się kontaktować w następujący sposób:
    – mailowo na adres e-mail: rodo.gdpr@lgensol.com ,
    – wysyłając tradycyjną korespondencję na wskazany powyżej adres Spółki (prosimy o dopisek: „dane osobowe”).

    ■ Oświadczenie administratora
    Spółka przywiązuje dużą wagę do zapewnienia bezpieczeństwa informacji, a w szczególności – danych osobowych. W tym zakresie Spółka ściśle przestrzega obowiązujących przepisów prawa i wdrożyła odpowiednie środki organizacyjne i techniczne, aby zapobiegać naruszeniom bezpieczeństwa danych osobowych.

    ■ Skąd pozyskujemy dane osobowe kandydatów do pracy?
    Źródłem danych o kandydatach do pracy w Spółce mogą być:
    1. informacje przesyłane bezpośrednio przez kandydatów do Spółki, pod adresy dedykowane do przesyłania dokumentów aplikacyjnych do pracy;
    2. informacje od osób polecających Ciebie jako kandydata do pracy (od osób polecających wymagamy, by działo się to za Twoją zgodą);
    3. informacje przekazywane przez agencje zatrudnienia pośredniczące w komunikacji pracodawcy z potencjalnymi pracownikami, w tym przez przedsiębiorstwa świadczące na rzecz Spółki usługi poszukiwania kandydatów do pracy na określone stanowiska.
    ■ Jakie są cele i podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez Spółkę w celu rekrutacji na stanowisko wskazane w ogłoszeniu o pracę – w ramach następujących etapów:
    1. nawiązanie kontaktu z kandydatem;
    2. zebranie informacji o kandydacie, w zakresie określonym w art. 22(1) § 1 Kodeksu pracy (tj. imię (imiona) i nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe wskazane przez kandydata oraz – jeżeli jest to niezbędne do wykonywania pracy określonego rodzaju lub na określonym stanowisku: wykształcenie, kwalifikacje zawodowe i przebieg dotychczasowego zatrudnienia);
    3. analiza danych osobowych kandydata w celu porównania ich z przyjętym profilem pracownika na stanowisku, na które prowadzona jest rekrutacja;
    4. praktyczna weryfikacja umiejętności i zdolności kandydata, w tym przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej i / lub testów wiedzy i umiejętności, jeśli to konieczne;
    5. negocjowanie warunków umowy o pracę.

    Przetwarzanie Twoich danych osobowych w trakcie rekrutacji odbywa się na następujących podstawach określonych w RODO:

    1. na podstawie przesłanki o niezbędności przetwarzania do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze – na podstawie przepisów prawa (tj. art. 22(1) § 1 Kodeksu pracy) i w zakresie w nich określonym dla celów związanych z przeprowadzeniem rekrutacji na stanowisko wskazane w ogłoszeniu o pracę oraz w celu skierowania na badania wstępne z zakresu medycyny pracy, w przypadku podjęcia obustronnej decyzji o zawarciu umowy o pracę (podstawa prawna – art. 6.1 lit. c) RODO);

    2. na podstawie przesłanki o niezbędności danych do zawarcia umowy, w szczególności konieczności podjęcia działań przed zawarciem umowy, na żądanie osoby, której dane dotyczą (proces ten uruchamiany jest poprzez odpowiedź kandydata na ogłoszenie o pracę), tj. zgodnie z art. 6.1 lit. b) RODO;

    3. na podstawie wyrażonej przez kandydata zgody na przetwarzanie danych w zakresie szerszym niż zakres podany w pkt. 1 powyżej, tj. zgodnie z art. 6.1 lit. a) RODO. Przykładowa klauzula zgody: Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez LG Energy Solution Wrocław Sp. z o.o. moich danych osobowych zawartych w zgłoszeniu rekrutacyjnym w celu prowadzenia rekrutacji na aplikowane przeze mnie stanowisko. Zastrzegamy przy tym, że przesłanie zgłoszenia rekrutacyjnego traktujemy na równi z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych w ramach danego procesu rekrutacyjnego;

    4. w ramach realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, w szczególności w związku z ewentualnym dochodzeniem lub obroną przed roszczeniami związanymi z procesem rekrutacji, na potrzeby identyfikacji osoby ubiegającej się o pracę w systemie eRecruiter (w zakresie adresu e-mail), zbadania satysfakcji z procesu rekrutacji oraz w związku z realizacją i rozliczeniem współpracy z agencją doradztwa personalnego, a także na wypadek gdyby Spółka musiała powtórzyć tę rekrutację, jak również w celach związanych z zapobieganiem nadużyciom oraz z zapewnieniem bezpieczeństwa na terenie Spółki (podstawa prawna – art. 6.1 lit. f) RODO).

    Podanie przez Ciebie danych osobowych wskazanych w przepisach prawa w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Natomiast podanie innych danych osobowych jest dobrowolne, a ich nieudzielenie nie wiąże się z żadnymi negatywnymi konsekwencjami.

    Przetwarzanie danych osobowych w oparciu o zgodę kandydata – dodatkowe informacje:

    Informujemy, że jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie Twojej zgody, przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Nie wpływa to jednak na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

    Zgoda jest również podstawą przetwarzania Twoich danych osobowych po zakończeniu rekrutacji na stanowisko, na które aplikowałeś – o ile zgodziłeś się na przetwarzanie Twoich danych osobowych także dla celów przyszłych rekrutacji prowadzonych przez Spółkę. Do czasu wycofania przez Ciebie zgody na udział w przyszłych rekrutacjach rozpatrzymy Twoją kandydaturę na inne wolne stanowiska w strukturze organizacyjnej Spółki. Przykładowa klauzula zgody: „Wyrażam zgodę się na przetwarzanie przez LG Energy Solution Wrocław sp. z o.o. moich danych osobowych zawartych w zgłoszeniu rekrutacyjnym dla celów przyszłych rekrutacji prowadzonych przez LG Energy Solution Wrocław sp. z o.o.”

    Informujemy, że w procesach rekrutacyjnych nie przetwarzamy danych osobowych należących do szczególnych kategorii danych,

    o których mowa w art. 9 RODO ani danych o karalności, o których mowa w art. 10 RODO. Jeżeli jednak uznasz, że takie dane

    np. o Twojej niepełnosprawności, są danymi, które chcesz zamieścić w swoim CV, Spółka będzie je przetwarzać wyłącznie w oparciu o Twoją zgodę, która musi spełniać kryteria określone w art. 7 RODO (w szczególności zgoda musi być wyrażona dobrowolnie, świadomie i jednoznacznie).

    Wyrażoną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz cofnąć, informując o swojej decyzji pisemnie (korespondencja kierowana na adres siedziby Spółki) lub wysyłając wiadomość e-mail na adres: rodo.gdpr@lgensol.com .

    ■ Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe?
    Spółka przechowuje Twoje dane osobowe do czasu zakończenia rekrutacji na stanowisko, na które aplikowałeś.

    Jeżeli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Spółkę na potrzeby przyszłych rekrutacji, możemy przetwarzać te dane osobowe do czasu cofnięcia przez Ciebie tej zgody lub do czasu utraty ważności celu przetwarzania (np. niepowodzenia rekrutacji), ale nie dłużej niż przez okres 18 miesięcy od daty wyrażenia zgody.

    Przechowywanie Twoich danych dłużej niż standardowe okresy wskazane powyżej może mieć miejsce w następujących sytuacjach:

    1. dla celów ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami związanymi z procesem rekrutacji oraz zapobiegania nadużyciom – maksymalnie do przedawnienia tych roszczeń, jeśli przebieg rekrutacji będzie w ocenie Spółki uzasadniał przechowywanie danych przez taki okres;

    2. na wypadek gdyby Spółka musiała powtórzyć tę rekrutację – do dnia zakończenia powtórzonej rekrutacji;

    3. w celu zbadania satysfakcji z przeprowadzonej rekrutacji – przez okres 3 miesięcy, w celu realizacji i rozliczenia współpracy z agencją doradztwa personalnego – przez okres 12 miesięcy;

    4. w wypadku uczestniczenia w rozmowie rekrutacyjnej na terenie zakładu (Spółki), Twoje dane uzyskane w celu umożliwienia wejścia na teren Spółki (tj. Twoje imię i nazwisko, nr telefonu, cel wizyty) będą przechowywane do końca roku następnego po terminie wizyty, a wizerunek utrwalony w systemie monitoringu wizyjnego – przez okres nie dłuższy niż 90 dni od dnia utrwalenia wizerunku.

    Spółka usunie dane osobowe bezzwłocznie w momencie osiągnięcia celu przetwarzania danych osobowych lub wygaśnięcia okresu przechowywania, chyba że zachowanie danych osobowych jest konieczne lub wynika z przepisów prawa.

    ■ Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie

    Spółka nie stosuje zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania, które miałoby skutek prawny dla osób ubiegających się o pracę lub w podobny sposób się do nich odnosiło. Spółka powiadomi z wyprzedzeniem o zasadności, konieczności i oczekiwanych wynikach zautomatyzowanego podejmowania decyzji, jeżeli Spółka planowałaby wdrożenie takiego systemu.

    ■ Komu możemy ujawniać Twoje dane osobowe?

    Spółka ujawnia dane osobowe osobom trzecim zgodnie z:

  •  Odbiorca – cel
  • Podmioty w ramach Grupy LG Energy Solution i LG Chem – Cele informacyjne, cele analityczne i kontrolne, zarządzania zasobami kadrowymi, administracyjne

    Podmioty prowadzące rekrutację na zlecenie Spółki lub dostarczające odpowiednich narzędzi informatycznych do prowadzenia procesów rekrutacyjnych, w tym komunikacji z kandydatem – Świadczenie usług związanych z prowadzeniem rekrutacji

    Podmioty medyczne – Świadczenie usług medycznych – badanie wstępne z zakresu medycyny pracy

    Podmioty zajmujące się ochroną osób i mienia – Zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia, w tym poprzez kontrolę wejść/wyjść i poruszania się osób po terenie Spółki

    Operatorzy pocztowi i firmy kurierskie – Prowadzenie tradycyjnej wymiany korespondencji.

    Ponadto, w zależności od okoliczności, dane osób ubiegających się o pracę mogą być przekazywane innym podmiotom, np. świadczącym usługi na rzecz Spółki, takim jak dostawcy usługi publikacji ogłoszeń o pracę, dostawcy systemów do zarządzania rekrutacjami, dostawcy usług informatycznych, podmioty świadczące usługi prawne i doradcze, a także w zakresie niezbędnym do wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa, np. organom państwowym.

    Informujemy ponadto, że jeśli rekrutacja jest realizowana z udziałem podmiotów podejmujących działania w zakresie rekrutacji, to mogą one występować jako odrębny administrator danych (określając odrębnie od Spółki cele i sposób przetwarzania Twoich danych osobowych).

    ■ Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich

    Administrator, który jest pomiotem zależnym w ramach korporacji LG Energy Solution i LG Chem Ltd. z siedzibą w Seulu, Republika Korei może przekazywać dane osobowe osób ubiegających się o pracę wskazanym wyżej podmiotom w celach organizacyjnych i administracyjnych. Ewentualne przekazywanie danych osobowych kandydatów do pracy do Korei odbywa się na podstawie decyzji Komisji Europejskiej z dnia 17 grudnia 2021 r. stwierdzającej, że Republika Korei zapewnia odpowiedni poziom ochrony tych danych.

    Jeżeli potrzebujesz szczegółowych informacji dotyczących przekazywania przez Spółkę Twoich danych osobowych do państw trzecich, w tym rodzaju zabezpieczeń, możesz skontaktować się ze Spółką pisemnie (korespondencja kierowana na adres siedziby Spółki) lub wysyłając e- mail na adres: rodo.gdpr@lgensol.com

    ■ Jakie masz prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przez Spółkę?

    W związku z przetwarzaniem danych osobowych, jako osobie ubiegającej się o pracę, przysługuje Ci prawo żądania:

    1. dostępu do danych osobowych, w tym uzyskania od Spółki potwierdzenia, czy dane osobowe osoby ubiegającej się o pracę są przetwarzane, a jeżeli tak jest, to uzyskania dostępu oraz informacji o tych danych, na zasadach określonych w art. 15 RODO;

    2. sprostowania lub uzupełnienia danych nieprawidłowych lub niekompletnych, na zasadach określonych w art. 16 RODO;

    3. usunięcia danych jeżeli Spółka nie ma już podstawy prawnej do ich przetwarzania lub dane osobowe nie są już niezbędne do celów przetwarzania, na zasadach określonych w art. 17 RODO;

    4. ograniczenia przetwarzania danych na zasadach określonych art. 18 RODO;

    5. przeniesienia danych przekazanych na podstawie zgody, na zasadach określonych w art. 20 RODO.

    6. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w prawnie uzasadnionych celach Spółki, z przyczyn związanych z szczególną sytuacją osoby ubiegającej się o pracę, na zasadach określonych w art. 21 RODO.

    Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw powinieneś skontaktować się ze Spółką pisemnie (korespondencja kierowana na adres siedziby Spółki) lub wysyłając wiadomość e-mail na adres: rodo.gdpr@lgensol.com i poinformować, z którego prawa i w jakim zakresie chcesz skorzystać.

    Jednocześnie informujemy, że Spółka w przypadkach wskazanych w RODO może odmówić realizacji niektórych z ww. uprawnień, w szczególności jeżeli:

    1. żądanie pochodzi od osoby innej niż osoba, której dane dotyczą, chyba że osoba ta jest odpowiednio upoważnionym przedstawicielem,

    2. nie można jednoznacznie zidentyfikować osoby składającej wniosek,

    3. przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

    ■ Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:
    Jeżeli uważasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, możesz wnieść skargę do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. Szczegółowe informacje dotyczące procedury składania skarg znajdują się na stronie internetowej tego Urzędu, obecnie: https://uodo.gov.pl/pl/83/154 . Zanim jednak złożysz oficjalną skargę lub podejmiesz kroki prawne, proponujemy skontaktować się z nami w celu wyjaśnienia wątpliwości i / lub zastrzeżeń dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych. Gwarantujemy, że rozpatrzymy sprawę z najwyższą starannością.

    ■ Dodatkowe informacje:
    Zastrzegamy sobie prawo do zmiany treści niniejszego dokumentu w dowolnym czasie, w szczególności gdy taka potrzeba wynika ze zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, ich interpretacji, wniosków wynikających z orzeczeń sądowych lub zmian organizacyjnych, proceduralnych i innych dotyczących Spółki.